Wersja obowiązująca od 2000-09-06 do 2003-06-01
[Wysokość opłat] [1] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:
Nr poz. |
Rodzaj czynności |
Wysokość opłat: w zł (PLN) |
||||||||||||
I |
Wydawanie świadectw dopuszczenia do eksploatacji na: |
|
||||||||||||
1 |
Budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
1. 1 |
Nawierzchnie i elementy nawierzchni kolejowej |
500 |
2 000 |
4 000 |
6 000 |
20 000 |
||||||||
1. 2 |
Skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w jednym poziomie |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
||||||||
1. 3 |
Sieć trakcyjna |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
2 |
Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
2. 1 |
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
2. 2 |
Urządzenia telekomunikacji kolejowej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
3 |
Typy pojazdów szynowych: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
3. 1 |
Pojazdy trakcyjne |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
80 000 |
||||||||
3. 2 |
Wagony osobowe |
2 500 |
10 000 |
20 000 |
30 000 |
60 000 |
||||||||
3. 3 |
Wagony towarowe |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
30 000 |
||||||||
3. 4 |
Tabor kolejowy specjalny |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
50 000 |
||||||||
3. 5 |
Pojazdy pomocnicze |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
40 000 |
||||||||
3. 6 |
Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych |
1 000 |
2 000 |
5 000 |
10 000 |
20 000 |
||||||||
II |
Czynności związane z kontrolą: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do |
10 do |
20 do |
opłata maksy- |
||||||||||
1. |
Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
2. |
Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
3. |
Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
4. |
Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
5. |
Pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] § 2 część l tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 21 lipca 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz.U. Nr 69, poz. 814). Zmiana weszła w życie 6 września 2000 r.
Wersja obowiązująca od 2000-09-06 do 2003-06-01
[Wysokość opłat] [1] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:
Nr poz. |
Rodzaj czynności |
Wysokość opłat: w zł (PLN) |
||||||||||||
I |
Wydawanie świadectw dopuszczenia do eksploatacji na: |
|
||||||||||||
1 |
Budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
1. 1 |
Nawierzchnie i elementy nawierzchni kolejowej |
500 |
2 000 |
4 000 |
6 000 |
20 000 |
||||||||
1. 2 |
Skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w jednym poziomie |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
||||||||
1. 3 |
Sieć trakcyjna |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
2 |
Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
2. 1 |
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
2. 2 |
Urządzenia telekomunikacji kolejowej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
||||||||
3 |
Typy pojazdów szynowych: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do 10 godzin |
10 do 20 godzin |
20 do 30 godzin |
opłata maksymalna przy pracochłonności ponad 30 godz. |
||||||||||
3. 1 |
Pojazdy trakcyjne |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
80 000 |
||||||||
3. 2 |
Wagony osobowe |
2 500 |
10 000 |
20 000 |
30 000 |
60 000 |
||||||||
3. 3 |
Wagony towarowe |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
30 000 |
||||||||
3. 4 |
Tabor kolejowy specjalny |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
50 000 |
||||||||
3. 5 |
Pojazdy pomocnicze |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
40 000 |
||||||||
3. 6 |
Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych |
1 000 |
2 000 |
5 000 |
10 000 |
20 000 |
||||||||
II |
Czynności związane z kontrolą: |
Pracochłonność |
||||||||||||
do 5 godzin |
5 do |
10 do |
20 do |
opłata maksy- |
||||||||||
1. |
Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
2. |
Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
3. |
Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
4. |
Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
5. |
Pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] § 2 część l tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 21 lipca 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz.U. Nr 69, poz. 814). Zmiana weszła w życie 6 września 2000 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-10-14 do 2000-09-05
[Wysokość opłat] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:
Nr poz. |
Rodzaj czynności |
Wysokość opłat: zł (PLN) |
|||||
I |
Wydawanie świadectw |
|
|||||
1. |
Budynków i budowli |
Pracochłonność |
|||||
do 5 |
5 do |
10 do |
20 do |
opłata maksy- |
|||
1.1. |
Nastawnie |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
1.2. |
Podstacje trakcyjne i kabiny sekcyjne |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
1.3. |
Strażnice przejazdowe |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
1.4. |
Drogi szynowe |
1000 |
3 000 |
4 000 |
6 000 |
20 000 |
|
1.5. |
Rozjazdy |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
1.6. |
Podtorze: nasypy , przekopy , rowy odwadniające |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
1.7. |
Mosty, wiadukty, tunele, przepusty, konstrukcje oporowe |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
20 000 |
|
1.8. |
Rampy, perony, place ładunkowe |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
1.9. |
Skrzyżowania linii kolejowych z |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
1.10 |
Przejścia dla pieszych, dojścia do peronów |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
2. |
Urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu na liniach kolejowych, jak : |
Pracochłonność |
|||||
do 5 |
5 do |
10 do |
20 do |
opłata maksy- |
|||
2.1. |
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
2.2. |
Sieć trakcyjna, podstacje |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
2.3. |
Urządzenia telekomunikacji |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
2.4. |
Urządzenia elektryczne |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
5 000 |
|
2.5. |
Hamulce torowe |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
2.6. |
Urządzenia elektroenergetyki |
500 |
1 500 |
2 000 |
3 000 |
10 000 |
|
3. |
Typów eksploatowanych pojazdów szynowych: |
Pracochłonność |
|||||
do 10 |
10 do |
20 do |
30 do |
opłata maksy- |
|||
3.1. |
Lokomotywa elektryczna |
2500 |
10 000 |
20 000 |
30 000 |
80 000 |
|
3.2. |
Lokomotywa spalinowa |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
80 000 |
|
3.3. |
Elektryczny zespół trakcyjny |
2 500 |
10 000 |
20 000 |
30 000 |
80 000 |
|
3.4. |
Spalinowy zespół trakcyjny |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
80 000 |
|
3.5. |
Inne pojazd szynowy z napędem |
2 000 |
8 000 |
16 000 |
24 000 |
50 000 |
|
3.6. |
Wagon osobowy |
2 500 |
10 000 |
20 000 |
30 000 |
60 000 |
|
3.7. |
Wagon towarowy |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
30 000 |
|
3.8. |
Inne pojazdy |
1 500 |
6 000 |
12 000 |
18 000 |
40 000 |
|
3.9. |
Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych |
1000 |
2 000 |
5 000 |
10 000 |
20 000 |
|
II |
Czynności związane z kontrolą: |
Pracochłonność |
|||||
do 5 godzin |
5 do |
10 do |
20 do |
opłata maksy- |
|||
1. |
Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
|
2. |
Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
|
3. |
Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
|
4. |
Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |
|
5. |
Pojazdów szynowych |
800 |
1 500 |
3 000 |
5 000 |
10 000 |