history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2000-09-06 do 2003-06-01

[Wysokość opłat] [1] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:

Nr poz.

Rodzaj czynności

Wysokość opłat: w zł (PLN)

I

Wydawanie świadectw dopuszczenia do eksploatacji na:

 

1

Budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonności ponad 30 godz.

1. 1

Nawierzchnie i elementy nawierzchni kolejowej

500

2 000

4 000

6 000

20 000

1. 2

Skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w jednym poziomie

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1. 3

Sieć trakcyjna

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2

Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

2. 1

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2. 2

Urządzenia telekomunikacji kolejowej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego

500

1 500

2 000

3 000

10 000

3

Typy pojazdów szynowych:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

3. 1

Pojazdy trakcyjne

2 000

8 000

16 000

24 000

80 000

3. 2

Wagony osobowe

2 500

10 000

20 000

30 000

60 000

3. 3

Wagony towarowe

1 500

6 000

12 000

18 000

30 000

3. 4

Tabor kolejowy specjalny

2 000

8 000

16 000

24 000

50 000

3. 5

Pojazdy pomocnicze

1 500

6 000

12 000

18 000

40 000

3. 6

Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych

1 000

2 000

5 000

10 000

20 000

II

Czynności związane z kontrolą:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

1.

Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

2.

Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

3.

Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego

800

1 500

3 000

5 000

10 000

4.

Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów

800

1 500

3 000

5 000

10 000

5.

Pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] § 2 część l tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 21 lipca 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz.U. Nr 69, poz. 814). Zmiana weszła w życie 6 września 2000 r.

Wersja obowiązująca od 2000-09-06 do 2003-06-01

[Wysokość opłat] [1] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:

Nr poz.

Rodzaj czynności

Wysokość opłat: w zł (PLN)

I

Wydawanie świadectw dopuszczenia do eksploatacji na:

 

1

Budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonności ponad 30 godz.

1. 1

Nawierzchnie i elementy nawierzchni kolejowej

500

2 000

4 000

6 000

20 000

1. 2

Skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w jednym poziomie

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1. 3

Sieć trakcyjna

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2

Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

2. 1

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2. 2

Urządzenia telekomunikacji kolejowej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego

500

1 500

2 000

3 000

10 000

3

Typy pojazdów szynowych:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do 10 godzin

10 do 20 godzin

20 do 30 godzin

opłata maksy­malna przy praco­chłonno­ści ponad 30 godz.

3. 1

Pojazdy trakcyjne

2 000

8 000

16 000

24 000

80 000

3. 2

Wagony osobowe

2 500

10 000

20 000

30 000

60 000

3. 3

Wagony towarowe

1 500

6 000

12 000

18 000

30 000

3. 4

Tabor kolejowy specjalny

2 000

8 000

16 000

24 000

50 000

3. 5

Pojazdy pomocnicze

1 500

6 000

12 000

18 000

40 000

3. 6

Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych

1 000

2 000

5 000

10 000

20 000

II

Czynności związane z kontrolą:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

1.

Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

2.

Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

3.

Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego

800

1 500

3 000

5 000

10 000

4.

Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów

800

1 500

3 000

5 000

10 000

5.

Pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] § 2 część l tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 21 lipca 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czynności Głównego Inspektora Kolejnictwa, za które pobierane są opłaty, a także wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz.U. Nr 69, poz. 814). Zmiana weszła w życie 6 września 2000 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-10-14 do 2000-09-05

[Wysokość opłat] Wysokość opłat ustala się w zależności od zakresu badań i czynności wykonywanych przez Głównego Inspektora Kolejnictwa, koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na budowle i urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz na każdy typ eksploatowanego pojazdu szynowego, a także czynności związanych z kontrolą, w następującej wysokości:

Nr poz.

Rodzaj czynności

Wysokość opłat: zł (PLN)

I

Wydawanie świadectw
dopuszczenia do eksploatacji dla:

 

1.

Budynków i budowli
przeznaczonych do prowadzenia ruchu na liniach kolejowych, jak:

Pracochłonność

do 5
godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

1.1.

Nastawnie

500

1 500

2 000

3 000

10 000

1.2.

Podstacje trakcyjne i kabiny sekcyjne

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1.3.

Strażnice przejazdowe

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1.4.

Drogi szynowe

1000

3 000

4 000

6 000

20 000

1.5.

Rozjazdy

500

1 500

2 000

3 000

10 000

1.6.

Podtorze: nasypy , przekopy , rowy odwadniające

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1.7.

Mosty, wiadukty, tunele, przepusty, konstrukcje oporowe

500

1 500

2 000

3 000

20 000

1.8.

Rampy, perony, place ładunkowe

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1.9.

Skrzyżowania linii kolejowych z
drogami w jednym poziomie

500

1 500

2 000

3 000

5 000

1.10

Przejścia dla pieszych, dojścia do peronów

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2.

Urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu na liniach kolejowych, jak :

Pracochłonność

do 5
godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

2.1.

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2.2.

Sieć trakcyjna, podstacje
trakcyjne, kabiny sekcyjne, linie zasilające podstacje trakcyjne, urządzenia sterowania zdalnego

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2.3.

Urządzenia telekomunikacji
kolejowej, związane z prowadzeniem ruchu kolejowego

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2.4.

Urządzenia elektryczne
ogrzewania rozjazdów

500

1 500

2 000

3 000

5 000

2.5.

Hamulce torowe

500

1 500

2 000

3 000

10 000

2.6.

Urządzenia elektroenergetyki
użytkowej (zasilanie, oświetlenie)

500

1 500

2 000

3 000

10 000

3.

Typów eksploatowanych pojazdów szynowych:

Pracochłonność

do 10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

30 do
50
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 50 godz.

3.1.

Lokomotywa elektryczna

2500

10 000

20 000

30 000

80 000

3.2.

Lokomotywa spalinowa

2 000

8 000

16 000

24 000

80 000

3.3.

Elektryczny zespół trakcyjny

2 500

10 000

20 000

30 000

80 000

3.4.

Spalinowy zespół trakcyjny

2 000

8 000

16 000

24 000

80 000

3.5.

Inne pojazd szynowy z napędem

2 000

8 000

16 000

24 000

50 000

3.6.

Wagon osobowy

2 500

10 000

20 000

30 000

60 000

3.7.

Wagon towarowy

1 500

6 000

12 000

18 000

30 000

3.8.

Inne pojazdy

1 500

6 000

12 000

18 000

40 000

3.9.

Typowe podzespoły i elementy pojazdów szynowych

1000

2 000

5 000

10 000

20 000

II

Czynności związane z kontrolą:

Pracochłonność

do 5 godzin

5 do
10
godzin

10 do
20
godzin

20 do
30
godzin

opłata maksy-
malna przy praco-
chłonności ponad 30 godz.

1.

Zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

2.

Warunków technicznych eksploatacji pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000

3.

Warunków technicznych budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego

800

1 500

3 000

5 000

10 000

4.

Posiadania wymaganych uprawnień zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu na liniach kolejowych i prowadzeniem pojazdów

800

1 500

3 000

5 000

10 000

5.

Pojazdów szynowych

800

1 500

3 000

5 000

10 000