history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-01-08 do 2008-03-01

1. Stwierdzenia kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego oraz opiniowania dorobku zawodowego na stanowisku kustosza dokonuje komisja kwalifikacyjna na wniosek osoby zainteresowanej.

1a. [1] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, oprócz dokumentów potwierdzających wymagania kwalifikacyjne, dołącza się opinię pracodawcy.

2. Członków komisji kwalifikacyjnej powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki na wniosek Rady do Spraw Muzeów działającej przy Ministrze Kultury i Sztuki.

3. Liczba członków komisji nie może przekroczyć 5 osób.

4. Członkowie komisji kwalifikacyjnej wybierają przewodniczącego komisji.

5. Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez Ministra Kultury i Sztuki.

6. Komisja kwalifikacyjna:

1) stwierdza posiadanie kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy z zainteresowanym,

2) opiniuje dorobek zawodowy wymagany na stanowisku kustosza na podstawie złożonych dokumentów i materiałów.

7. W przypadku stwierdzenia przez komisję, iż zainteresowany nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego, lub wydania negatywnej opinii o dorobku zawodowym wymaganym na stanowisku kustosza zainteresowany może zwrócić się w ciągu 14 dni do Ministra Kultury i Sztuki z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku.

[1] § 4 ust. 1a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 13 grudnia 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia dla pracowników tworzących zawodową grupę muzealników wymagań kwalifikacyjnych uprawniających do zajmowania stanowisk związanych z działalnością podstawową muzeów oraz trybu ich stwierdzania (Dz.U. Nr 272, poz. 2695). Zmiana weszła w życie 8 stycznia 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-01-08 do 2008-03-01

1. Stwierdzenia kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego oraz opiniowania dorobku zawodowego na stanowisku kustosza dokonuje komisja kwalifikacyjna na wniosek osoby zainteresowanej.

1a. [1] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, oprócz dokumentów potwierdzających wymagania kwalifikacyjne, dołącza się opinię pracodawcy.

2. Członków komisji kwalifikacyjnej powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki na wniosek Rady do Spraw Muzeów działającej przy Ministrze Kultury i Sztuki.

3. Liczba członków komisji nie może przekroczyć 5 osób.

4. Członkowie komisji kwalifikacyjnej wybierają przewodniczącego komisji.

5. Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez Ministra Kultury i Sztuki.

6. Komisja kwalifikacyjna:

1) stwierdza posiadanie kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy z zainteresowanym,

2) opiniuje dorobek zawodowy wymagany na stanowisku kustosza na podstawie złożonych dokumentów i materiałów.

7. W przypadku stwierdzenia przez komisję, iż zainteresowany nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego, lub wydania negatywnej opinii o dorobku zawodowym wymaganym na stanowisku kustosza zainteresowany może zwrócić się w ciągu 14 dni do Ministra Kultury i Sztuki z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku.

[1] § 4 ust. 1a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 13 grudnia 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia dla pracowników tworzących zawodową grupę muzealników wymagań kwalifikacyjnych uprawniających do zajmowania stanowisk związanych z działalnością podstawową muzeów oraz trybu ich stwierdzania (Dz.U. Nr 272, poz. 2695). Zmiana weszła w życie 8 stycznia 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-04-14 do 2005-01-07

1. Stwierdzenia kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego oraz opiniowania dorobku zawodowego na stanowisku kustosza dokonuje komisja kwalifikacyjna na wniosek osoby zainteresowanej.

2. Członków komisji kwalifikacyjnej powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki na wniosek Rady do Spraw Muzeów działającej przy Ministrze Kultury i Sztuki.

3. Liczba członków komisji nie może przekroczyć 5 osób.

4. Członkowie komisji kwalifikacyjnej wybierają przewodniczącego komisji.

5. Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez Ministra Kultury i Sztuki.

6. Komisja kwalifikacyjna:

1) stwierdza posiadanie kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy z zainteresowanym,

2) opiniuje dorobek zawodowy wymagany na stanowisku kustosza na podstawie złożonych dokumentów i materiałów.

7. W przypadku stwierdzenia przez komisję, iż zainteresowany nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego, lub wydania negatywnej opinii o dorobku zawodowym wymaganym na stanowisku kustosza zainteresowany może zwrócić się w ciągu 14 dni do Ministra Kultury i Sztuki z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku.