history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2000-10-26 do 2002-06-22

[Szkolny zestaw programów] 1. W sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum program nauczania ogólnego [11] dla zajęć edukacyjnych dla danego oddziału ujętych w szkolnym planie nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, dobiera nauczyciel prowadzący te zajęcia, uwzględniając możliwości uczniów i wyposażenie szkoły.

1a. [12] W przedszkolu i w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej program wychowania przedszkolnego dobiera nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, lub osoba prowadząca zajęcia dodatkowe, uwzględniając potrzeby i możliwości dzieci.

2. [13] Nauczyciel (osoba prowadząca zajęcia dodatkowe) może wybrać odpowiedni program nauczania ogólnego lub program wychowania przedszkolnego spośród programów wpisanych do wykazu, o którym mowa odpowiednio w § 6 ust. 1 i 1b, albo opracować własny program, samodzielnie lub z wykorzystaniem programów wpisanych do tego wykazu.

3. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale ustalają zestaw programów nauczania ogólnego [14], na który składają się programy dla poszczególnych zajęć edukacyjnych, zwany dalej „szkolnym zestawem programów”.

4. Program nauczania ogólnego [15] opracowany samodzielnie przez nauczyciela może zostać wprowadzony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego, posiadającego wykształcenie wyższe z dziedziny wiedzy zgodnej z zakresem treści, które program obejmuje.

4a. [16] Program wychowania przedszkolnego opracowany samodzielnie przez nauczyciela lub osobę prowadzącą zajęcia dodatkowe może zostać dopuszczony do użytku w danym przedszkolu (oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, posiadającego wykształcenie wyższe i kwalifikacje do pracy w przedszkolu.

5. Szkolny zestaw programów musi uwzględniać całość podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

6. Szkolny zestaw programów dopuszcza do użytku szkolnego dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, a jeżeli nie została ona powołana – opinii rady rodziców.

6a. [17] Program wychowania przedszkolnego dopuszcza do użytku w danym przedszkolu i w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej dyrektor tego przedszkola (szkoły) po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.

[11] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[12] § 8 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[13] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[14] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[15] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[16] § 8 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 7 lit. f) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[17] § 8 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 7 lit. g) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

Wersja obowiązująca od 2000-10-26 do 2002-06-22

[Szkolny zestaw programów] 1. W sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum program nauczania ogólnego [11] dla zajęć edukacyjnych dla danego oddziału ujętych w szkolnym planie nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, dobiera nauczyciel prowadzący te zajęcia, uwzględniając możliwości uczniów i wyposażenie szkoły.

1a. [12] W przedszkolu i w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej program wychowania przedszkolnego dobiera nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, lub osoba prowadząca zajęcia dodatkowe, uwzględniając potrzeby i możliwości dzieci.

2. [13] Nauczyciel (osoba prowadząca zajęcia dodatkowe) może wybrać odpowiedni program nauczania ogólnego lub program wychowania przedszkolnego spośród programów wpisanych do wykazu, o którym mowa odpowiednio w § 6 ust. 1 i 1b, albo opracować własny program, samodzielnie lub z wykorzystaniem programów wpisanych do tego wykazu.

3. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale ustalają zestaw programów nauczania ogólnego [14], na który składają się programy dla poszczególnych zajęć edukacyjnych, zwany dalej „szkolnym zestawem programów”.

4. Program nauczania ogólnego [15] opracowany samodzielnie przez nauczyciela może zostać wprowadzony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego, posiadającego wykształcenie wyższe z dziedziny wiedzy zgodnej z zakresem treści, które program obejmuje.

4a. [16] Program wychowania przedszkolnego opracowany samodzielnie przez nauczyciela lub osobę prowadzącą zajęcia dodatkowe może zostać dopuszczony do użytku w danym przedszkolu (oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, posiadającego wykształcenie wyższe i kwalifikacje do pracy w przedszkolu.

5. Szkolny zestaw programów musi uwzględniać całość podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

6. Szkolny zestaw programów dopuszcza do użytku szkolnego dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, a jeżeli nie została ona powołana – opinii rady rodziców.

6a. [17] Program wychowania przedszkolnego dopuszcza do użytku w danym przedszkolu i w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej dyrektor tego przedszkola (szkoły) po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.

[11] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[12] § 8 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[13] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[14] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[15] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[16] § 8 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 7 lit. f) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

[17] § 8 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 7 lit. g) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 września 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecania środków dydaktycznych (Dz.U. Nr 90, poz. 1000). Zmiana weszła w życie 26 października 2000 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-03-10 do 2000-10-25

[Szkolny zestaw programów] 1. W sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum program nauczania dla zajęć edukacyjnych dla danego oddziału ujętych w szkolnym planie nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, dobiera nauczyciel prowadzący te zajęcia, uwzględniając możliwości uczniów i wyposażenie szkoły.

2. Nauczyciel może wybrać odpowiedni program nauczania spośród programów wpisanych do wykazu, o którym mowa w § 6 ust. 1, albo opracować własny program, samodzielnie lub z wykorzystaniem programów nauczania wpisanych do tego wykazu.

3. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale ustalają zestaw programów nauczania, na który składają się programy dla poszczególnych zajęć edukacyjnych, zwany dalej „szkolnym zestawem programów”.

4. Program nauczania opracowany samodzielnie przez nauczyciela może zostać wprowadzony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego, posiadającego wykształcenie wyższe z dziedziny wiedzy zgodnej z zakresem treści, które program obejmuje.

5. Szkolny zestaw programów musi uwzględniać całość podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

6. Szkolny zestaw programów dopuszcza do użytku szkolnego dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, a jeżeli nie została ona powołana – opinii rady rodziców.