Wersja obowiązująca od 1999-09-01 do 2001-09-01
[Profile nauczania w liceach ogólnokształcących] [19] 1. Profile nauczania w liceach ogólnokształcących ustala dyrektor w porozumieniu z radą szkoły.
2. Ustalając profil nauczania dyrektor liceum ogólnokształcącego wyznacza jeden lub dwa przedmioty wiodące i zwiększa wymiar nauczania tych przedmiotów, przeznaczając na nie godziny przewidziane w ramowych planach nauczania na zajęcia fakultatywne.
3. Profil nauczania ustala się od klasy drugiej lub trzeciej liceum ogólnokształcącego dla oddziału lub grupy uczniów z różnych oddziałów, uwzględniając zainteresowania uczniów oraz możliwości organizacyjne, kadrowe i finansowe szkoły.
4. Nazwy profilów nauczania tworzy się przez wskazanie przedmiotów wiodących (np. profil matematyczno-fizyczny) lub przez określenie podstawowej problematyki nauczania i wskazanie przedmiotów wiodących (np. profil ekologiczny – biologia z higieną i ochroną środowiska i chemia).
5. Dyrektor liceum ogólnokształcącego może dla danego oddziału nie wyznaczać przedmiotów wiodących i z godzin przeznaczonych w ramowych planach nauczania na zajęcia fakultatywne zwiększyć wymiar nauczania różnych przedmiotów, określając jednocześnie profil tego oddziału jako ogólny.
6. Profile nauczania tworzone z grupy przedmiotów humanistycznych powinny uwzględniać nauczanie języka łacińskiego, a profil klasyczny – także języka greckiego.
[19] § 4b dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.
Wersja obowiązująca od 1999-09-01 do 2001-09-01
[Profile nauczania w liceach ogólnokształcących] [19] 1. Profile nauczania w liceach ogólnokształcących ustala dyrektor w porozumieniu z radą szkoły.
2. Ustalając profil nauczania dyrektor liceum ogólnokształcącego wyznacza jeden lub dwa przedmioty wiodące i zwiększa wymiar nauczania tych przedmiotów, przeznaczając na nie godziny przewidziane w ramowych planach nauczania na zajęcia fakultatywne.
3. Profil nauczania ustala się od klasy drugiej lub trzeciej liceum ogólnokształcącego dla oddziału lub grupy uczniów z różnych oddziałów, uwzględniając zainteresowania uczniów oraz możliwości organizacyjne, kadrowe i finansowe szkoły.
4. Nazwy profilów nauczania tworzy się przez wskazanie przedmiotów wiodących (np. profil matematyczno-fizyczny) lub przez określenie podstawowej problematyki nauczania i wskazanie przedmiotów wiodących (np. profil ekologiczny – biologia z higieną i ochroną środowiska i chemia).
5. Dyrektor liceum ogólnokształcącego może dla danego oddziału nie wyznaczać przedmiotów wiodących i z godzin przeznaczonych w ramowych planach nauczania na zajęcia fakultatywne zwiększyć wymiar nauczania różnych przedmiotów, określając jednocześnie profil tego oddziału jako ogólny.
6. Profile nauczania tworzone z grupy przedmiotów humanistycznych powinny uwzględniać nauczanie języka łacińskiego, a profil klasyczny – także języka greckiego.
[19] § 4b dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.