history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 1999-09-01 do 2001-09-01

[Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły] 1. Ramowy plan nauczania określa tygodniowy obowiązujący wymiar godzin zajęć edukacyjnych, w tym godzin do dyspozycji dyrektora szkoły dla poszczególnych etapów edukacyjnych, a także wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych w przypadku uczniów niepełnosprawnych, w sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum oraz w poszczególnych latach nauki w szkołach ponadpodstawowych i w ósmej klasie ośmioletniej szkoły podstawowej. W kształceniu zaocznym ramowy plan nauczania określa wymiar zajęć w okresie nauczania. [6]

2. [7] Organ prowadzący szkołę może zwiększyć liczbę obowiązujących godzin zajęć najwyżej o trzy godziny tygodniowo dla każdego oddziału w danym roku szkolnym.

3. [8] Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, z zastrzeżeniem ust. 3a i 4, mogą być przeznaczone na:

1) zwiększenie liczby obowiązujących godzin zajęć edukacyjnych,

2) realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych, w tym na nauczanie języka obcego,

3) realizację ścieżek edukacyjnych,

4) zorganizowanie zajęć dla grupy uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, w tym zajęć wyrównawczych,

5) nauczanie historii i geografii kraju ojczystego mniejszości narodowych i dziedzictwa kulturowego grup etnicznych – w szkołach z nauczaniem języka mniejszości narodowych i grup etnicznych,

6) orientację zawodową lub inne zajęcia prowadzone z wychowawcą.

3a. [9] Dyrektor szkoły ponadpodstawowej może przeznaczyć godziny zajęć fakultatywnych na wprowadzenie do szkolnego planu nauczania przedmiotów ważnych ze względu na profil nauczania, a nie umieszczonych w ramowych planach nauczania, a także na prowadzenie dodatkowej nauki języka obcego.

4. Zajęcia edukacyjne „wychowanie do życia w rodzinie” są realizowane zgodnie z odrębnymi przepisami.

5. Dla uczniów niepełnosprawnych w sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum [10] każdy etap edukacyjny może ulec wydłużeniu przynajmniej o jeden rok.

6. Za zgodą organu prowadzącego, dyrektor szkoły publicznej innej niż szkoła specjalna może przydzielić dodatkowe godziny na prowadzenie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych z uczniami niepełnosprawnymi.

[6] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[7] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[8] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[9] § 3 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[10] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

Wersja obowiązująca od 1999-09-01 do 2001-09-01

[Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły] 1. Ramowy plan nauczania określa tygodniowy obowiązujący wymiar godzin zajęć edukacyjnych, w tym godzin do dyspozycji dyrektora szkoły dla poszczególnych etapów edukacyjnych, a także wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych w przypadku uczniów niepełnosprawnych, w sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum oraz w poszczególnych latach nauki w szkołach ponadpodstawowych i w ósmej klasie ośmioletniej szkoły podstawowej. W kształceniu zaocznym ramowy plan nauczania określa wymiar zajęć w okresie nauczania. [6]

2. [7] Organ prowadzący szkołę może zwiększyć liczbę obowiązujących godzin zajęć najwyżej o trzy godziny tygodniowo dla każdego oddziału w danym roku szkolnym.

3. [8] Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, z zastrzeżeniem ust. 3a i 4, mogą być przeznaczone na:

1) zwiększenie liczby obowiązujących godzin zajęć edukacyjnych,

2) realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych, w tym na nauczanie języka obcego,

3) realizację ścieżek edukacyjnych,

4) zorganizowanie zajęć dla grupy uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, w tym zajęć wyrównawczych,

5) nauczanie historii i geografii kraju ojczystego mniejszości narodowych i dziedzictwa kulturowego grup etnicznych – w szkołach z nauczaniem języka mniejszości narodowych i grup etnicznych,

6) orientację zawodową lub inne zajęcia prowadzone z wychowawcą.

3a. [9] Dyrektor szkoły ponadpodstawowej może przeznaczyć godziny zajęć fakultatywnych na wprowadzenie do szkolnego planu nauczania przedmiotów ważnych ze względu na profil nauczania, a nie umieszczonych w ramowych planach nauczania, a także na prowadzenie dodatkowej nauki języka obcego.

4. Zajęcia edukacyjne „wychowanie do życia w rodzinie” są realizowane zgodnie z odrębnymi przepisami.

5. Dla uczniów niepełnosprawnych w sześcioletniej szkole podstawowej i gimnazjum [10] każdy etap edukacyjny może ulec wydłużeniu przynajmniej o jeden rok.

6. Za zgodą organu prowadzącego, dyrektor szkoły publicznej innej niż szkoła specjalna może przydzielić dodatkowe godziny na prowadzenie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych z uczniami niepełnosprawnymi.

[6] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[7] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[8] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[9] § 3 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.

[10] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 41, poz. 415). Zmiana weszła w życie 1 września 1999 r.