Wersja obowiązująca od 2001-04-01 do 2002-12-31
[Pomieszczenia wchodzące w skład zakładu utylizacyjnego] 1. W skład zakładu utylizacyjnego powinny wchodzić w szczególności następujące pomieszczenia:
1) podjazdowo-wyładunkowe do wyładowania odpadów zwierzęcych (podjazd),
2) do oskórowania i rozbiórki zwłok zwierzęcych (oprawialnia) jeżeli w zakładzie utylizacyjnym przetwarza się zwłoki zwierzęce i ich części [2],
3) na urządzenia i aparaty przetwórcze (kotłownia, hala maszyn) oraz na magazynowanie opału,
4) na składowanie odpadów zwierzęcych,
5) na składowanie skór (skład skór) jeżeli w zakładzie utylizacyjnym przetwarza się zwłoki zwierzęce i ich części [3],
6) na składowanie mączki (skład mączki),
7) na składowanie tłuszczu (skład tłuszczu),
8) na szatnie, toalety i natryski dla pracowników,
9) dla lekarza weterynarii,
10) na środki transportowe.
2. Zakład utylizacyjny powinien być rozplanowany w ten sposób, że po jednej stronie, w miarę możliwości północnej, powinny być rozmieszczone pomieszczenia i urządzenia mające styczność z zarazkami chorobotwórczymi (część zakaźna), a w szczególności podjazd, oprawialnia, skład skór, skład części zwłok i odpadów poubojowych, stanowisko do dezynfekcji środków transportowych, pokój dla lekarza weterynarii i pomieszczenie na punkt zdrowia, a w drugiej części pozostałe pomieszczenia i urządzenia (część niezakaźna).
3. W obu częściach zakładu utylizacyjnego powinny być pomieszczenia na środki transportowe oraz szatnie, toalety i natryski dla pracowników, przy czym dla pracowników zatrudnionych w części zakaźnej zakładu utylizacyjnego powinny być urządzone dwie szatnie na odzież domową i ochronną, przedzielone toaletą z natryskami.
4. Część zakaźna zakładu utylizacyjnego powinna być odizolowana od części niezakaźnej. Przy przejściach i przejazdach z części zakaźnej do niezakaźnej zakładu utylizacyjnego oraz przy bramie wjazdowej do części zakaźnej i niezakaźnej z zewnątrz powinny być umieszczone urządzenia do odkażania i oczyszczania.
[2] § 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 marca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków weterynaryjnych przy zbieraniu, przetwarzaniu, grzebaniu lub spalaniu zwłok zwierzęcych i ich części oraz odpadów poubojowych (Dz.U. Nr 22, poz. 255). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2001 r.
[3] § 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 marca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków weterynaryjnych przy zbieraniu, przetwarzaniu, grzebaniu lub spalaniu zwłok zwierzęcych i ich części oraz odpadów poubojowych (Dz.U. Nr 22, poz. 255). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2001 r.
Wersja obowiązująca od 2001-04-01 do 2002-12-31
[Pomieszczenia wchodzące w skład zakładu utylizacyjnego] 1. W skład zakładu utylizacyjnego powinny wchodzić w szczególności następujące pomieszczenia:
1) podjazdowo-wyładunkowe do wyładowania odpadów zwierzęcych (podjazd),
2) do oskórowania i rozbiórki zwłok zwierzęcych (oprawialnia) jeżeli w zakładzie utylizacyjnym przetwarza się zwłoki zwierzęce i ich części [2],
3) na urządzenia i aparaty przetwórcze (kotłownia, hala maszyn) oraz na magazynowanie opału,
4) na składowanie odpadów zwierzęcych,
5) na składowanie skór (skład skór) jeżeli w zakładzie utylizacyjnym przetwarza się zwłoki zwierzęce i ich części [3],
6) na składowanie mączki (skład mączki),
7) na składowanie tłuszczu (skład tłuszczu),
8) na szatnie, toalety i natryski dla pracowników,
9) dla lekarza weterynarii,
10) na środki transportowe.
2. Zakład utylizacyjny powinien być rozplanowany w ten sposób, że po jednej stronie, w miarę możliwości północnej, powinny być rozmieszczone pomieszczenia i urządzenia mające styczność z zarazkami chorobotwórczymi (część zakaźna), a w szczególności podjazd, oprawialnia, skład skór, skład części zwłok i odpadów poubojowych, stanowisko do dezynfekcji środków transportowych, pokój dla lekarza weterynarii i pomieszczenie na punkt zdrowia, a w drugiej części pozostałe pomieszczenia i urządzenia (część niezakaźna).
3. W obu częściach zakładu utylizacyjnego powinny być pomieszczenia na środki transportowe oraz szatnie, toalety i natryski dla pracowników, przy czym dla pracowników zatrudnionych w części zakaźnej zakładu utylizacyjnego powinny być urządzone dwie szatnie na odzież domową i ochronną, przedzielone toaletą z natryskami.
4. Część zakaźna zakładu utylizacyjnego powinna być odizolowana od części niezakaźnej. Przy przejściach i przejazdach z części zakaźnej do niezakaźnej zakładu utylizacyjnego oraz przy bramie wjazdowej do części zakaźnej i niezakaźnej z zewnątrz powinny być umieszczone urządzenia do odkażania i oczyszczania.
[2] § 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 marca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków weterynaryjnych przy zbieraniu, przetwarzaniu, grzebaniu lub spalaniu zwłok zwierzęcych i ich części oraz odpadów poubojowych (Dz.U. Nr 22, poz. 255). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2001 r.
[3] § 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 marca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków weterynaryjnych przy zbieraniu, przetwarzaniu, grzebaniu lub spalaniu zwłok zwierzęcych i ich części oraz odpadów poubojowych (Dz.U. Nr 22, poz. 255). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2001 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-01-23 do 2001-03-31
[Pomieszczenia wchodzące w skład zakładu utylizacyjnego] 1. W skład zakładu utylizacyjnego powinny wchodzić w szczególności następujące pomieszczenia:
1) podjazdowo-wyładunkowe do wyładowania odpadów zwierzęcych (podjazd),
2) do oskórowania i rozbiórki zwłok zwierzęcych (oprawialnia),
3) na urządzenia i aparaty przetwórcze (kotłownia, hala maszyn) oraz na magazynowanie opału,
4) na składowanie odpadów zwierzęcych,
5) na składowanie skór (skład skór),
6) na składowanie mączki (skład mączki),
7) na składowanie tłuszczu (skład tłuszczu),
8) na szatnie, toalety i natryski dla pracowników,
9) dla lekarza weterynarii,
10) na środki transportowe.
2. Zakład utylizacyjny powinien być rozplanowany w ten sposób, że po jednej stronie, w miarę możliwości północnej, powinny być rozmieszczone pomieszczenia i urządzenia mające styczność z zarazkami chorobotwórczymi (część zakaźna), a w szczególności podjazd, oprawialnia, skład skór, skład części zwłok i odpadów poubojowych, stanowisko do dezynfekcji środków transportowych, pokój dla lekarza weterynarii i pomieszczenie na punkt zdrowia, a w drugiej części pozostałe pomieszczenia i urządzenia (część niezakaźna).
3. W obu częściach zakładu utylizacyjnego powinny być pomieszczenia na środki transportowe oraz szatnie, toalety i natryski dla pracowników, przy czym dla pracowników zatrudnionych w części zakaźnej zakładu utylizacyjnego powinny być urządzone dwie szatnie na odzież domową i ochronną, przedzielone toaletą z natryskami.
4. Część zakaźna zakładu utylizacyjnego powinna być odizolowana od części niezakaźnej. Przy przejściach i przejazdach z części zakaźnej do niezakaźnej zakładu utylizacyjnego oraz przy bramie wjazdowej do części zakaźnej i niezakaźnej z zewnątrz powinny być umieszczone urządzenia do odkażania i oczyszczania.