Wersja obowiązująca od 2011-01-14
[Zadania Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego] Do zadań Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego należy:
1) przygotowywanie zasad metodologicznych i organizacyjnych prowadzenia rejestru terytorialnego,
2) opracowywanie zasad budowy identyfikatorów stanowiących standard identyfikacji terytorialnej,
3) [9] prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału terytorialnego oraz wydawanie wykazu identyfikatorów jednostek podziału terytorialnego,
4) prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw miejscowości, w tym nadawanie identyfikatorów miejscowościom,
5) analizowanie załączników do protokołów zdawczo-odbiorczych – zestawienie danych dotyczących obszarów przekazywanych w związku z dokonaną zmianą w podziale terytorialnym,
6) [10] współdziałanie z Komisją Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych działającą przy ministrze właściwym do spraw administracji publicznej,
7) nadzór merytoryczny i kontrola prac aktualizacyjnych wykonywanych w urzędach statystycznych,
8) współpraca z naczelnymi i centralnymi organami administracji publicznej prowadzącymi urzędowe rejestry i systemy informacyjne administracji publicznej w zakresie aktualizacji i stosowania rejestru terytorialnego,
9) udostępnianie danych objętych rejestrem terytorialnym obejmujących zbiory o zasięgu ponadwojewódzkim.
[9] § 8 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 257, poz. 1727). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2011 r.
[10] § 8 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 257, poz. 1727). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2011 r.
Wersja obowiązująca od 2011-01-14
[Zadania Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego] Do zadań Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego należy:
1) przygotowywanie zasad metodologicznych i organizacyjnych prowadzenia rejestru terytorialnego,
2) opracowywanie zasad budowy identyfikatorów stanowiących standard identyfikacji terytorialnej,
3) [9] prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału terytorialnego oraz wydawanie wykazu identyfikatorów jednostek podziału terytorialnego,
4) prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw miejscowości, w tym nadawanie identyfikatorów miejscowościom,
5) analizowanie załączników do protokołów zdawczo-odbiorczych – zestawienie danych dotyczących obszarów przekazywanych w związku z dokonaną zmianą w podziale terytorialnym,
6) [10] współdziałanie z Komisją Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych działającą przy ministrze właściwym do spraw administracji publicznej,
7) nadzór merytoryczny i kontrola prac aktualizacyjnych wykonywanych w urzędach statystycznych,
8) współpraca z naczelnymi i centralnymi organami administracji publicznej prowadzącymi urzędowe rejestry i systemy informacyjne administracji publicznej w zakresie aktualizacji i stosowania rejestru terytorialnego,
9) udostępnianie danych objętych rejestrem terytorialnym obejmujących zbiory o zasięgu ponadwojewódzkim.
[9] § 8 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 257, poz. 1727). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2011 r.
[10] § 8 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 257, poz. 1727). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-01-01 do 2011-01-13
[Zadania Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego] Do zadań Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego należy:
1) przygotowywanie zasad metodologicznych i organizacyjnych prowadzenia rejestru terytorialnego,
2) opracowywanie zasad budowy identyfikatorów stanowiących standard identyfikacji terytorialnej,
3) prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego oraz wydawanie wykazu identyfikatorów jednostek podziału terytorialnego państwa,
4) prowadzenie i aktualizacja systemu identyfikatorów i nazw miejscowości, w tym nadawanie identyfikatorów miejscowościom,
5) analizowanie załączników do protokołów zdawczo-odbiorczych – zestawienie danych dotyczących obszarów przekazywanych w związku z dokonaną zmianą w podziale terytorialnym,
6) współdziałanie z Komisją Ustalania Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych działającą przy ministrze właściwym do spraw administracji publicznej,
7) nadzór merytoryczny i kontrola prac aktualizacyjnych wykonywanych w urzędach statystycznych,
8) współpraca z naczelnymi i centralnymi organami administracji publicznej prowadzącymi urzędowe rejestry i systemy informacyjne administracji publicznej w zakresie aktualizacji i stosowania rejestru terytorialnego,
9) udostępnianie danych objętych rejestrem terytorialnym obejmujących zbiory o zasięgu ponadwojewódzkim.