Wersja obowiązująca od 2024-05-11 do 2026-09-21
[Obiekty inżynieryjne] 1. Do kolejowych obiektów inżynieryjnych, zwanych dalej „obiektami inżynieryjnymi”, zalicza się: mosty, wiadukty, przepusty, ściany oporowe, tunele liniowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych.
2. [7] Konstrukcja, stateczność i nośność obiektów inżynieryjnych powinny spełniać wymagania Polskich Norm.
3. Konstrukcja i usytuowanie obiektów inżynieryjnych powinny zapewnić utrzymanie niwelety toru, zgodne z ukształtowaniem drogi szynowej.
[7] § 48 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 640). Zmiana weszła w życie 11 maja 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-05-11 do 2026-09-21
[Obiekty inżynieryjne] 1. Do kolejowych obiektów inżynieryjnych, zwanych dalej „obiektami inżynieryjnymi”, zalicza się: mosty, wiadukty, przepusty, ściany oporowe, tunele liniowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych.
2. [7] Konstrukcja, stateczność i nośność obiektów inżynieryjnych powinny spełniać wymagania Polskich Norm.
3. Konstrukcja i usytuowanie obiektów inżynieryjnych powinny zapewnić utrzymanie niwelety toru, zgodne z ukształtowaniem drogi szynowej.
[7] § 48 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 640). Zmiana weszła w życie 11 maja 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-01-15 do 2024-05-10
[Obiekty inżynieryjne] 1. Do kolejowych obiektów inżynieryjnych, zwanych dalej „obiektami inżynieryjnymi”, zalicza się: mosty, wiadukty, przepusty, ściany oporowe, tunele liniowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych.
2. Konstrukcja, stateczność i nośność obiektów inżynieryjnych powinny odpowiednio spełniać wymagania Polskich Norm i przepisów UIC.
3. Konstrukcja i usytuowanie obiektów inżynieryjnych powinny zapewnić utrzymanie niwelety toru, zgodne z ukształtowaniem drogi szynowej.