Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-07-31 do 2026-09-21
[Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami] 1. [54] Najmniejszą długość odcinka prostego toru bez przechyłki i o normatywnej szerokości pomiędzy łukami kołowymi lub krzywymi przejściowymi określa tabela 3.15.
Tabela 3.15
Najmniejsza długość odcinka prostego pomiędzy łukami w m
Tory |
Warunki terenowe |
|
normalne |
trudne |
|
1 |
2 |
3 |
główne i szlakowe |
|
1) |
pozostałe |
10 |
10 |
gdzie: Vmax – maksymalna prędkość pojazdów kolejowych w km/h 1) nie mniej niż 20 m |
2. Jeżeli ze względu na warunki terenowe nie można uzyskać długości określonych w tabeli 3.15, to przy sąsiednich łukach:
a) jednego kierunku o różnych promieniach - połączenie toru powinno się wykonać bez wstawki prostej za pomocą jednej krzywej przejściowej,
b) przeciwnego kierunku - połączenie toru można wykonać bez wstawki prostej, stykając ze sobą krzywe przejściowe obu łuków, pod warunkiem że nie jest przekroczona wartość dopuszczalna przyrostu przyspieszenia.
[54] § 36 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 867). Zmiana weszła w życie 31 lipca 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-07-31 do 2026-09-21
[Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami] 1. [54] Najmniejszą długość odcinka prostego toru bez przechyłki i o normatywnej szerokości pomiędzy łukami kołowymi lub krzywymi przejściowymi określa tabela 3.15.
Tabela 3.15
Najmniejsza długość odcinka prostego pomiędzy łukami w m
Tory |
Warunki terenowe |
|
normalne |
trudne |
|
1 |
2 |
3 |
główne i szlakowe |
|
1) |
pozostałe |
10 |
10 |
gdzie: Vmax – maksymalna prędkość pojazdów kolejowych w km/h 1) nie mniej niż 20 m |
2. Jeżeli ze względu na warunki terenowe nie można uzyskać długości określonych w tabeli 3.15, to przy sąsiednich łukach:
a) jednego kierunku o różnych promieniach - połączenie toru powinno się wykonać bez wstawki prostej za pomocą jednej krzywej przejściowej,
b) przeciwnego kierunku - połączenie toru można wykonać bez wstawki prostej, stykając ze sobą krzywe przejściowe obu łuków, pod warunkiem że nie jest przekroczona wartość dopuszczalna przyrostu przyspieszenia.
[54] § 36 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 867). Zmiana weszła w życie 31 lipca 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-01-15 do 2014-07-30
[Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami] 1. Najmniejszą długość odcinka prostego toru bez przechyłki i o normatywnej szerokości pomiędzy łukami kołowymi lub krzywymi przejściowymi określa tabela 3.15.
Tabela 3.15
Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami w [m]
Tory |
Warunki terenowe |
|
normalne |
trudne |
|
1 |
2 |
3 |
główne linii magistralnych i pierwszorzędnych |
|
|
główne linii drugorzędnych |
30 |
|
pozostałe tory |
10 |
max - rzeczywista prędkość maksymalna w [km/h].
2. Jeżeli ze względu na warunki terenowe nie można uzyskać długości określonych w tabeli 3.15, to przy sąsiednich łukach:
a) jednego kierunku o różnych promieniach - połączenie toru powinno się wykonać bez wstawki prostej za pomocą jednej krzywej przejściowej,
b) przeciwnego kierunku - połączenie toru można wykonać bez wstawki prostej, stykając ze sobą krzywe przejściowe obu łuków, pod warunkiem że nie jest przekroczona wartość dopuszczalna przyrostu przyspieszenia.