history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 1998-06-19 do 2006-02-01

[Sposób dokonywania rozliczenia należności przy przewozach] [1] 1. Przy przewozie węgla w komunikacji kolejowo-żeglugowej stosuje się ceny urzędowe, ustalone w § 1 ust. 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 października 1997 r. w sprawie ustalenia cen urzędowych za przewóz niektórych towarów koleją (Dz. Urz. MTiGM Nr 6, poz. 6).

2. Rozliczenia należności przy przewozach, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w następujący sposób:

1) przewoźne za przesyłkę za łączną drogę przewozu koleją i żeglugą śródlądową dzieli się przez kolejową odległość taryfową, stanowiącą sumę najkrótszych odległości kolejowych od stacji nadania do stacji, przy której położony jest port przeznaczenia, określonych w Wykazie odległości taryfowych PKP,

2) udział kolei za przewóz ustala się mnożąc wielkość, o której mowa w pkt 1, przez kolejową odległość taryfową drogi przewozu koleją od stacji nadania do portu przeładowania (nadania),

3) udział żeglugi za przewóz wodą ustala się w sposób określony w pkt 2 od portu przeładowania (nadania) do portu przeznaczenia.

[1] § 10a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 19 czerwca 1998 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przewozu przesyłek towarowych (Dz.U. Nr 75, poz. 489). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 1998 r.

Wersja obowiązująca od 1998-06-19 do 2006-02-01

[Sposób dokonywania rozliczenia należności przy przewozach] [1] 1. Przy przewozie węgla w komunikacji kolejowo-żeglugowej stosuje się ceny urzędowe, ustalone w § 1 ust. 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 października 1997 r. w sprawie ustalenia cen urzędowych za przewóz niektórych towarów koleją (Dz. Urz. MTiGM Nr 6, poz. 6).

2. Rozliczenia należności przy przewozach, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w następujący sposób:

1) przewoźne za przesyłkę za łączną drogę przewozu koleją i żeglugą śródlądową dzieli się przez kolejową odległość taryfową, stanowiącą sumę najkrótszych odległości kolejowych od stacji nadania do stacji, przy której położony jest port przeznaczenia, określonych w Wykazie odległości taryfowych PKP,

2) udział kolei za przewóz ustala się mnożąc wielkość, o której mowa w pkt 1, przez kolejową odległość taryfową drogi przewozu koleją od stacji nadania do portu przeładowania (nadania),

3) udział żeglugi za przewóz wodą ustala się w sposób określony w pkt 2 od portu przeładowania (nadania) do portu przeznaczenia.

[1] § 10a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 19 czerwca 1998 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przewozu przesyłek towarowych (Dz.U. Nr 75, poz. 489). Zmiana weszła w życie 19 czerwca 1998 r.