Wersja obowiązująca od 2003-10-16 do 2005-07-03
[Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych ] 1. Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych składa się do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) odpis dyplomu inżyniera, dyplomu technika albo świadectwa potwierdzającego uzyskanie średniego wykształcenia technicznego lub dyplomu mistrza i świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej,
2) książkę praktyki zawodowej,
3) dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne.
2a. [12] W przypadku odbycia praktyki zawodowej w jednostce podległej Ministrowi Obrony Narodowej lub ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie właściwego organu nadzoru budowlanego potwierdzające odbycie praktyki zawodowej, z wyszczególnieniem okresu praktyki oraz ogólnej oceny praktycznej i teoretycznej znajomości zawodu.
3. Obowiązek dołączenia do wniosku książki praktyki zawodowej nie dotyczy osoby posiadającej dyplom mistrza w rzemiośle budowlanym.
4. W wypadku stwierdzenia braków we wniosku, właściwa okręgowa komisja kwalifikacyjna [13] nakłada, w drodze postanowienia, na osobę ubiegającą się o uprawnienia obowiązek usunięcia wskazanych braków w określonym terminie.
5. Właściwa okręgowa komisja kwalifikacyjna [14] wydaje decyzje o odmowie nadania uprawnień budowlanych bez przeprowadzania egzaminu:
1) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w ust. 4,
2) jeżeli przygotowanie zawodowe osoby ubiegającej się o uprawnienia budowlane nie odpowiada wymaganiom, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 6.
[12] § 8 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
[13] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
[14] § 8 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
Wersja obowiązująca od 2003-10-16 do 2005-07-03
[Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych ] 1. Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych składa się do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) odpis dyplomu inżyniera, dyplomu technika albo świadectwa potwierdzającego uzyskanie średniego wykształcenia technicznego lub dyplomu mistrza i świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej,
2) książkę praktyki zawodowej,
3) dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne.
2a. [12] W przypadku odbycia praktyki zawodowej w jednostce podległej Ministrowi Obrony Narodowej lub ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie właściwego organu nadzoru budowlanego potwierdzające odbycie praktyki zawodowej, z wyszczególnieniem okresu praktyki oraz ogólnej oceny praktycznej i teoretycznej znajomości zawodu.
3. Obowiązek dołączenia do wniosku książki praktyki zawodowej nie dotyczy osoby posiadającej dyplom mistrza w rzemiośle budowlanym.
4. W wypadku stwierdzenia braków we wniosku, właściwa okręgowa komisja kwalifikacyjna [13] nakłada, w drodze postanowienia, na osobę ubiegającą się o uprawnienia obowiązek usunięcia wskazanych braków w określonym terminie.
5. Właściwa okręgowa komisja kwalifikacyjna [14] wydaje decyzje o odmowie nadania uprawnień budowlanych bez przeprowadzania egzaminu:
1) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w ust. 4,
2) jeżeli przygotowanie zawodowe osoby ubiegającej się o uprawnienia budowlane nie odpowiada wymaganiom, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 6.
[12] § 8 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
[13] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
[14] § 8 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 175, poz. 1704). Zmiana weszła w życie 16 października 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-09-11 do 2003-10-15
[Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych] 1. Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych składa się do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego [2].
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) odpis dyplomu inżyniera, dyplomu technika albo świadectwa potwierdzającego uzyskanie średniego wykształcenia technicznego lub dyplomu mistrza i świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej,
2) książkę praktyki zawodowej,
3) dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne.
3. Obowiązek dołączenia do wniosku książki praktyki zawodowej nie dotyczy osoby posiadającej dyplom mistrza w rzemiośle budowlanym.
4. W wypadku stwierdzenia braków we wniosku, właściwa okręgowa izba samorządu zawodowego [3] nakłada, w drodze postanowienia, na osobę ubiegającą się o uprawnienia obowiązek usunięcia wskazanych braków w określonym terminie.
5. Właściwa okręgowa izba samorządu zawodowego [4] wydaje decyzje o odmowie nadania uprawnień budowlanych bez przeprowadzania egzaminu:
1) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w ust. 4,
2) jeżeli przygotowanie zawodowe osoby ubiegającej się o uprawnienia budowlane nie odpowiada wymaganiom, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 6.
[2] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lipca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 134, poz. 1130). Zmiana weszła w życie 11 września 2002 r. i ma zastosowanie po raz pierwszy po upływie 3 miesięcy od dnia zwołania pierwszych Krajowych Zjazdów Izb, o których mowa w art. 62 ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.).
[3] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lipca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 134, poz. 1130). Zmiana weszła w życie 11 września 2002 r. i ma zastosowanie po raz pierwszy po upływie 3 miesięcy od dnia zwołania pierwszych Krajowych Zjazdów Izb, o których mowa w art. 62 ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.).
[4] § 8 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lipca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 134, poz. 1130). Zmiana weszła w życie 11 września 2002 r. i ma zastosowanie po raz pierwszy po upływie 3 miesięcy od dnia zwołania pierwszych Krajowych Zjazdów Izb, o których mowa w art. 62 ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.).
Wersja archiwalna obowiązująca od 1995-02-15 do 2002-09-10
[Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych] 1. Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych składa się do wojewody właściwego według miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) odpis dyplomu inżyniera, dyplomu technika albo świadectwa potwierdzającego uzyskanie średniego wykształcenia technicznego lub dyplomu mistrza i świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej,
2) książkę praktyki zawodowej,
3) dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne.
3. Obowiązek dołączenia do wniosku książki praktyki zawodowej nie dotyczy osoby posiadającej dyplom mistrza w rzemiośle budowlanym.
4. W wypadku stwierdzenia braków we wniosku, wojewoda nakłada, w drodze postanowienia, na osobę ubiegającą się o uprawnienia obowiązek usunięcia wskazanych braków w określonym terminie.
5. Wojewoda wydaje decyzje o odmowie nadania uprawnień budowlanych bez przeprowadzania egzaminu:
1) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w ust. 4,
2) jeżeli przygotowanie zawodowe osoby ubiegającej się o uprawnienia budowlane nie odpowiada wymaganiom, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 6.