Wersja obowiązująca od 1997.10.03 do 2000.01.31
Rozdział 6
Sprostowania
§ 13. [Sprostowanie w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie] 1. Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie dokonać sprostowań błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana, sprostowania dokonuje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [7] lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić wyrazy „dokonano sprostowania”, podpis osoby upoważnionej do wystawiania świadectwa, dyplomu lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw dojrzałości i odpisów, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2. [8] Świadectwo dojrzałości zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.
[7] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[8] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
Wersja obowiązująca od 1997.10.03 do 2000.01.31
Rozdział 6
Sprostowania
§ 13. [Sprostowanie w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie] 1. Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie dokonać sprostowań błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana, sprostowania dokonuje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [7] lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić wyrazy „dokonano sprostowania”, podpis osoby upoważnionej do wystawiania świadectwa, dyplomu lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw dojrzałości i odpisów, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2. [8] Świadectwo dojrzałości zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.
[7] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[8] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1993.11.11 do 1997.10.02
Rozdział 6
Sprostowania
§ 13. [Sprostowanie w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie] 1. Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie dokonać sprostowań błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana, sprostowania dokonuje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 2 lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić wyrazy „dokonano sprostowania”, podpis osoby upoważnionej do wystawiania świadectwa, dyplomu lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw dojrzałości. Świadectwo dojrzałości zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.