history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 1997-10-03 do 2000-01-31

Rozdział 4

Duplikaty

§ 10. [Duplikat świadectwa lub dyplomu] 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu.

2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.

3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Pod tekstem należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub dyplomu, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą). Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.

4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest wzoru świadectwa lub dyplomu obowiązującego w danym okresie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu, napisanym pismem maszynowym.

5. W dokumentacji przebiegu nauczania, na której podstawie wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wystawieniu i wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

7. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [6] lub art. 84 ust. 4 ustawy.

8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum reprodukcji arkusza ocen.

9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.

[6] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

Wersja obowiązująca od 1997-10-03 do 2000-01-31

Rozdział 4

Duplikaty

§ 10. [Duplikat świadectwa lub dyplomu] 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu.

2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.

3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Pod tekstem należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub dyplomu, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą). Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.

4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest wzoru świadectwa lub dyplomu obowiązującego w danym okresie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu, napisanym pismem maszynowym.

5. W dokumentacji przebiegu nauczania, na której podstawie wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wystawieniu i wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

7. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [6] lub art. 84 ust. 4 ustawy.

8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum reprodukcji arkusza ocen.

9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.

[6] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1993-11-11 do 1997-10-02

Rozdział 4

Duplikaty

§ 10. [Duplikat świadectwa lub dyplomu] 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu.

2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.

3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Pod tekstem należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub dyplomu, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą). Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.

4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest wzoru świadectwa lub dyplomu obowiązującego w danym okresie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu, napisanym pismem maszynowym.

5. W dokumentacji przebiegu nauczania, na której podstawie wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wystawieniu i wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

7. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 2 lub art. 84 ust. 4 ustawy.

8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum reprodukcji arkusza ocen.

9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.