Wersja obowiązująca od 2005-01-01 do 2012-01-01
[Zadania okręgowej rady] 1. Okręgowa rada wykonuje zadania samorządu na obszarze działania izby, a w szczególności:
1) wykonuje uchwały okręgowego zjazdu,
2) stwierdza prawo wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej,
3) prowadzi rejestr pielęgniarek i rejestr położnych,
4) dokonuje wpisu członków na listę okręgowej izby oraz skreśla ich z tej listy,
5) powołuje komisje problemowe i kieruje ich pracą,
6) prowadzi bieżące sprawy izby i wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę,
7) składa roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności oraz wykonania budżetu przed okręgowym zjazdem,
8) współpracuje z terenowymi organami administracji rządowej oraz z samorządem terytorialnym.
2. Do uchwały okręgowej rady w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, wpisania na listę członków okręgowej rady bądź skreślenia z tej listy stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.
3. Minister właściwy do spraw zdrowia może zaskarżyć do sądu administracyjnego prawomocną uchwałę samorządu pielęgniarek i położnych w sprawach, o których mowa w ust. 2.
4. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej w porozumieniu z Naczelną Radą, w drodze rozporządzenia, określa tryb postępowania w sprawach stwierdzania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej.
5. [2] (uchylony).
[2] Art. 24 ust. 5 uchylony przez art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 92, poz. 885). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2005 r.
Wersja obowiązująca od 2005-01-01 do 2012-01-01
[Zadania okręgowej rady] 1. Okręgowa rada wykonuje zadania samorządu na obszarze działania izby, a w szczególności:
1) wykonuje uchwały okręgowego zjazdu,
2) stwierdza prawo wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej,
3) prowadzi rejestr pielęgniarek i rejestr położnych,
4) dokonuje wpisu członków na listę okręgowej izby oraz skreśla ich z tej listy,
5) powołuje komisje problemowe i kieruje ich pracą,
6) prowadzi bieżące sprawy izby i wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę,
7) składa roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności oraz wykonania budżetu przed okręgowym zjazdem,
8) współpracuje z terenowymi organami administracji rządowej oraz z samorządem terytorialnym.
2. Do uchwały okręgowej rady w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, wpisania na listę członków okręgowej rady bądź skreślenia z tej listy stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.
3. Minister właściwy do spraw zdrowia może zaskarżyć do sądu administracyjnego prawomocną uchwałę samorządu pielęgniarek i położnych w sprawach, o których mowa w ust. 2.
4. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej w porozumieniu z Naczelną Radą, w drodze rozporządzenia, określa tryb postępowania w sprawach stwierdzania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej.
5. [2] (uchylony).
[2] Art. 24 ust. 5 uchylony przez art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 92, poz. 885). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2005 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2004-12-31
[Zadania okręgowej rady] 1. Okręgowa rada wykonuje zadania samorządu na obszarze działania izby, a w szczególności:
1) wykonuje uchwały okręgowego zjazdu,
2) stwierdza prawo wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej,
3) prowadzi rejestr pielęgniarek i rejestr położnych,
4) dokonuje wpisu członków na listę okręgowej izby oraz skreśla ich z tej listy,
5) powołuje komisje problemowe i kieruje ich pracą,
6) prowadzi bieżące sprawy izby i wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę,
7) składa roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności oraz wykonania budżetu przed okręgowym zjazdem,
8) współpracuje z terenowymi organami administracji rządowej oraz z samorządem terytorialnym.
2. Do uchwały okręgowej rady w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, wpisania na listę członków okręgowej rady bądź skreślenia z tej listy stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.
3. [1] Minister właściwy do spraw zdrowia może zaskarżyć do sądu administracyjnego prawomocną uchwałę samorządu pielęgniarek i położnych w sprawach, o których mowa w ust. 2.
4. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej w porozumieniu z Naczelną Radą, w drodze rozporządzenia, określa tryb postępowania w sprawach stwierdzania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej.
5. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru pielęgniarek i rejestru położnych, w tym dane zawierane w rejestrze, oraz sposób udostępniania danych wpisanych do rejestru.
[1] Art. 24 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 27 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o ustroju sądów administracyjnych i ustawę - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz. 1271). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-03-30 do 2003-12-31
[Zadania okręgowej rady] 1. Okręgowa rada wykonuje zadania samorządu na obszarze działania izby, a w szczególności:
1) wykonuje uchwały okręgowego zjazdu,
2) stwierdza prawo wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej,
3) prowadzi rejestr pielęgniarek i rejestr położnych,
4) dokonuje wpisu członków na listę okręgowej izby oraz skreśla ich z tej listy,
5) powołuje komisje problemowe i kieruje ich pracą,
6) prowadzi bieżące sprawy izby i wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę,
7) składa roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności oraz wykonania budżetu przed okręgowym zjazdem,
8) współpracuje z terenowymi organami administracji rządowej oraz z samorządem terytorialnym.
2. Do uchwały okręgowej rady w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, wpisania na listę członków okręgowej rady bądź skreślenia z tej listy stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.
3. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej może zaskarżyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego prawomocną uchwałę, o której mowa w ust. 2, z powodu jej niezgodności z prawem, w trybie określonym w Kodeksie postępowania administracyjnego.
4. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej w porozumieniu z Naczelną Radą, w drodze rozporządzenia, określa tryb postępowania w sprawach stwierdzania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej.
5. [1] Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru pielęgniarek i rejestru położnych, w tym dane zawierane w rejestrze, oraz sposób udostępniania danych wpisanych do rejestru.
[1] Art. 24 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 38 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r. o zmianie niektórych upoważnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 120, poz. 1268). Zmiana weszła w życie 30 marca 2001 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1991-05-14 do 2001-03-29
[Zadania okręgowej rady] 1. Okręgowa rada wykonuje zadania samorządu na obszarze działania izby, a w szczególności:
1) wykonuje uchwały okręgowego zjazdu,
2) stwierdza prawo wykonywania zawodów pielęgniarki i położnej,
3) prowadzi rejestr pielęgniarek i rejestr położnych,
4) dokonuje wpisu członków na listę okręgowej izby oraz skreśla ich z tej listy,
5) powołuje komisje problemowe i kieruje ich pracą,
6) prowadzi bieżące sprawy izby i wykonuje zadania zlecone przez Naczelną Radę,
7) składa roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności oraz wykonania budżetu przed okręgowym zjazdem,
8) współpracuje z terenowymi organami administracji rządowej oraz z samorządem terytorialnym.
2. Do uchwały okręgowej rady w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, wpisania na listę członków okręgowej rady bądź skreślenia z tej listy stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.
3. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej może zaskarżyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego prawomocną uchwałę, o której mowa w ust. 2, z powodu jej niezgodności z prawem, w trybie określonym w Kodeksie postępowania administracyjnego.
4. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej w porozumieniu z Naczelną Radą, w drodze rozporządzenia, określa tryb postępowania w sprawach stwierdzania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej.
5. Minister Zdrowia i Opieki Społecznej określa sposób prowadzenia rejestru pielęgniarek i rejestru położnych.