history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-09-01 do 2006-12-31

[53] (utracił moc).

[53] Ustawa utraciła moc 1 września 2005 r. na podstawie art. 276 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365).

Wersja obowiązująca od 2005-09-01 do 2006-12-31

[53] (utracił moc).

[53] Ustawa utraciła moc 1 września 2005 r. na podstawie art. 276 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-21 do 2005-08-31

[Rektor] 1. Rektor kieruje działalnością uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz. Rektor jest przełożonym pracowników oraz studentów uczelni.

2. Rektor podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania uczelni, nie zastrzeżone dla innych organów uczelni lub dyrektora administracyjnego.

3. Rektor w szczególności:

1) podejmuje decyzje dotyczące mienia i gospodarki uczelni, przekraczające zakres zwykłego zarządu uczelnią,

2) sprawuje nadzór nad administracją i gospodarką uczelni w zakresie zwykłego zarządu,

3) wydaje, na wniosek dyrektora administracyjnego, regulamin organizacyjny uczelni,

4) dba o przestrzeganie prawa oraz bezpieczeństwo i porządek na terenie uczelni,

5) [6] podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych w ustawie do jego kompetencji, a także określonych w innych przepisach.

[6] Art. 49 ust. 3 pkt 5 dodany przez art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2001 r. o zmianie ustawy o zakładach opieki zdrowotnej i ustawy o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 111, poz. 1193). Zmiana weszła w życie 21 października 2001 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1991-01-01 do 2001-10-20

[Rektor] 1. Rektor kieruje działalnością uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz. Rektor jest przełożonym pracowników oraz studentów uczelni.

2. Rektor podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania uczelni, nie zastrzeżone dla innych organów uczelni lub dyrektora administracyjnego.

3. Rektor w szczególności:

1) podejmuje decyzje dotyczące mienia i gospodarki uczelni, przekraczające zakres zwykłego zarządu uczelnią,

2) sprawuje nadzór nad administracją i gospodarką uczelni w zakresie zwykłego zarządu,

3) wydaje, na wniosek dyrektora administracyjnego, regulamin organizacyjny uczelni,

4) dba o przestrzeganie prawa oraz bezpieczeństwo i porządek na terenie uczelni.