Refakturowanie w podatku od towarów i usług
Co to jest refakturowanie? Kiedy możliwa jest odrębna sprzedaż czynności pomocniczych? Czy można dokonać refakturowania należności publicznoprawnych?
Co to jest refakturowanie? Kiedy możliwa jest odrębna sprzedaż czynności pomocniczych? Czy można dokonać refakturowania należności publicznoprawnych?
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług w przypadku refakturowania usług dostaw energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych? Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu dokonywania wypisu z rejestru gruntów?
OG-005/59/03/PP2/136, informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Czy prawidłowe jest refakturowanie podatku od nieruchomości, który płaci Spółdzielnia Mieszkaniowa jako właściciel gruntu (użytkowanie wieczyste) na dzierżawców terenu?
1. Czy zakup mieszkania z przeznaczeniem na działalność gospodarczą jest środkiem trwałym czy wartością niematerialną i prawną i jak w związku z tym rozliczyć jego wartość początkową oraz wydatki na jego modernizację na dwie firmy? 2. Czy z faktury VAT wystawionej na jedną firmę poprzez "refakturę" będzie można odliczyć podatek VAT od zakupów związanych z modernizacją, wyposażeniem i środkami trwałymi
1. Czy zaliczki na pokrycie kosztów zarządu budynkami i terenami przyległymi stanowią przychód zarządcy, a koszty utrzymania budynków i terenów są kosztami uzyskania przychodów zarządcy? 2. Czy pobierany przez zarządcę i przekazywany właścicielowi budynku czynsz za wynajem lokali mieszkalnych i użytkowych, oraz opłaty pobierane przez zarządcę od najemcy i przekazywane dostawcom mediów stanowią przychód
Dla umów najmu (art. 659 § 1 kodeksu cywilnego) czy dzierżawy (art. 693 § 1 k.c.) elementem istotnym jest określenie przez strony umowy czynszu należnego z tytułu świadczonej usługi. Określając wzajemne świadczenia, strony niejednokrotnie wyodrębniają w umowach obok czynszu również i inne należności, które mają obciążać najemcę. Wśród najczęściej wymienianych są koszty związane z dostawą energii elektrycznej
Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa firma leasingowa może dokonać refakturowania kosztów znaczków skarbowych na klienta? Czy czynność taka podlega opodatkowaniu VAT?
Jak należy dokumentować obciążanie przez lidera konsorcjum pozostałych członków konsorcjum kosztami związanymi z polisą ubezpieczeniową?
W sprawie potwierdzenia odbioru faktury korygującej VAT.
W jaki sposób należy refakturować należności za media oraz z tytułu podatku od nieruchomości w przypadku użyczania innym podmiotom lokali użytkowych?
Czy podatnik ma prawo do obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego z tytułu zakupu usług gastronomicznych i noclegowych?
Kiedy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa można odliczyć podatek VAT wynikający z refaktury wystawionej przez głównego najemcę z tytułu usług telekomunikacyjnych? Czy w miesiącu, w którym przypada termin płatności faktury pierwotnej, czy w miesiącu otrzymania refaktury?
w sprawie rozliczenia podatku VAT z tytułu partycypacji w kosztach utrzymania lokalu oraz prawa do odliczenia VET naliczonego.
Refakturowanie usług oraz moment powstania obowiązku podatkowego przy usługach budowlanych i nadzorze inwestorskim.
Jak prawidłowo dokonać obciążenia innej jednostki w celu zrefundowania kosztów podróży służbowej, w przypadku gdy nasza firma jest podatnikiem VAT?
Spółka obciąża swoich pracowników kosztami związanymi z prywatnymi rozmowami telefonicznymi oraz kosztami związanymi z ubraniem roboczym. Spółka dokumentuje powyższe czynności wystawiając faktury VAT (tzw. refakturowanie). Czy w przedmiotowej sytuacji można wystawiać zbiorcze faktury VAT, lub inny dokument?
Czy możliwe jest odliczenie podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z najmem lokali, znajdujących się w nieruchomości stanowiącej współwłasność?
Czy istnieje możliwość refakturowania przez spółdzielnię mieszkaniową kosztów wykonanych prac remontowych lokali mieszkalnych dla poszczególnych lokatorów w celu umożliwienia im skorzystania z ulgi podatkowej na remont lokalu mieszkalnego?
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w wynajętym lokalu. Wynajmujący lokal wyraził zgodę na dokonanie remontu tego lokalu oraz na udział w ponoszonych przez spółkę kosztach z tego tytułu. Strony umówiły się że udział wynajmującego w kosztach nastąpi poprzez obniżenie płaconego przez najemcę czynszu. Czy takie rozwiązanie jest prawidłowe w świetle przepisów ustawy z dnia 08.01.1993 r. o podatku od
Według jakiej stawki podatku VAT należy refakturować opłatę pocztową?
Czy znajduje zastosowanie art. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym do rozliczeń między wspólnotą mieszkaniową , lokatorami i najemcami lokali użytkowych