Metody wyceny rozchodu magazynowego - cz. 1 - FIFO, LIFO, ceny przeciętne
Podstawowym obowiązkiem związanym z przechowywaniem dóbr w magazynie jest dbanie o powierzony towar. Ubezpieczenie działalności magazynowej wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, na wypadek gdyby tego obowiązku nie udało się spełnić.
Spółce z o.o. wytwarzającej wyroby z plastiku, w której prowadzę księgi rachunkowe, zaprzyjaźniona firma udostępnia nieodpłatnie powierzchnię magazynową, której jest właścicielem. Korzystanie z tej powierzchni magazynowej niewątpliwie przynosi korzyść spółce. W jaki sposób należy ująć to zdarzenie w księgach rachunkowych spółki z o.o.?
Moja firma wzbogaciła się o magazyn towarów, w którym zatrudniam jednego pracownika. Czy istnieją przepisy określające normy obciążenia, jakie może wziąć na siebie pracownik, ręcznie podnosząc lub przemieszczając przedmioty? Jakich wartości nie powinien przekraczać?
Do 31 marca 2001 r. prowadziłam działalność gospodarczą, jako spółka cywilna (handel hurtowy), we własnym obiekcie magazynowym. Podatek opłacałam na zasadach ogólnych według skali podatkowej. Od 1 kwietnia 2001 r., po likwidacji działalności gospodarczej, obiekt jest niewykorzystany. Czy w przypadku wynajmu obiektu osobie trzeciej zostanie przerwany 6-letni okres, po którym zbycie magazynu nie podlega
Wraz z żoną wynajmujemy firmom magazyny. Przychody i koszty w udziale po 50% ujmowane są w deklaracji PIT-5 w poz. „źródło przychodów: najem, podnajem”. Jedna z firm od kilku miesięcy nie płaci czynszu (zobowiązuje się, że w następnym miesiącu ureguluje całą należność, i tak jest co miesiąc), a my co miesiąc wystawiamy faktury VAT, opłacamy podatek dochodowy i podatek należny VAT od wystawionych na
Jakie dokumenty powinien dostać odbiorca towaru, kiedy odbiera towar z magazynu: oryginał Wz czy kopię? Proszę o odpowiedź, jakie dokumenty powinny być w takich przypadkach wydane i kto powinien otrzymać oryginały, a kto kopie tych dokumentów?
Jak w firmie handlowo-usługowej zorganizować magazyn części i materiałów oraz związaną z nim gospodarkę magazynową? Jak należy ewidencjonować oraz dokumentować przychody i rozchody materiałów?
Towary handlowe nabywamy od dostawcy unijnego. Ponieważ skala współpracy jest dość duża, rozważamy możliwość zorganizowania składu konsygnacyjnego w Polsce dla towarów unijnego dostawcy. Jak w takim przypadku powinny być rozliczane transakcje zakupu? Czy można dokonywać rozliczeń "pobranych" z magazynu towarów zbiorczo na koniec miesiąca czy każdorazowo? Jak ewidencjonować zmiany stanów magazynowych
Moje przedsiębiorstwo posiada magazyn na targowisku. Z magazynu nie jest prowadzona sprzedaż. Rada gminy postanowiła, że od tego magazynu powinniśmy płacić opłatę targową. Czy słusznie?
Czy w świetle przedstawionych powyżej okoliczności oraz przepisów ustawy o CIT, jak również postanowień Umowy, przychody ze sprzedaży Sprzętu z magazynu znajdującego się na terytorium Niemiec (tj. zgodnie ze schematem opisanym w pkt 2 powyżej) podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym CIT w Polsce i czy koszty ich uzyskania podlegają odliczeniu dla celów kalkulacji zobowiązania z tytułu podatku
Czy Wnioskodawca w związku z wynajmem magazynu na terytorium Polski, składowaniem w tym magazynie towarów oraz dostarczaniem towarów za pośrednictwem tego magazynu będzie posiadał zakład (zagraniczny zakład) na terytorium Polski w rozumieniu przepisów art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z art. 5 ust. 4 oraz art. 7 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej
Czy w świetle obowiązujących przepisów wynajem powierzchni magazynowej w celu składowania zaimportowanych towarów i w dalszej kolejności sprzedaż towarów z tego miejsca powoduje, że spółka posiadająca siedzibę na Słowacji tworzy na terytorium Polski zakład zagraniczny, którego dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?
określenie daty powstania obowiązku podatkowego przy przemieszczaniu towarów z Niemiec na terytorium kraju będącego WNT
stawka podatku VAT właściwa do sprzedawanego magazynu wraz z załączonym produktem
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie 3.1 czy korekty należy dokonywać w przypadku towarów zakupionych w roku 2012 a sprzedanych z magazynu w roku 2013, które jako koszt zostały ujęte w roku 2013?
Czy zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy dokonywać korekty kosztu w sytuacji, gdy koszty są obciążane na podstawie dokumentów magazynowych?W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie 3.1 czy korekty należy dokonywać w przypadku towarów zakupionych w roku 2012 a sprzedanych z magazynu w roku 2013, które jako koszt zostały ujęte w roku 2013?