Wraca prawdziwie dwuinstancyjne postępowanie podatkowe
Od 1 lipca odwołania od decyzji naczelnika urzędu celno -skarbowego będzie rozpatrywał dyrektor izby administracji skarbowej, a nie jak obecnie ten sam organ, który ją wydał
Od 1 lipca odwołania od decyzji naczelnika urzędu celno -skarbowego będzie rozpatrywał dyrektor izby administracji skarbowej, a nie jak obecnie ten sam organ, który ją wydał
Podatnicy nie uzyskają już informacji o prowadzonych postępowaniach w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe w standardowym zaświadczeniu o niezaleganiu w podatkach. Mogą uzyskać taką informację składając odrębny wniosek.
W tym roku płatnicy mają nieco więcej czasu na przekazanie do US m.in. PIT-11, PIT-R, PIT-4R i PIT-8AR, gdyż termin jest przesunięty na 1 lutego. Niestety mogą pojawiać się wątpliwości, gdzie należy je przesłać
Tarcza 1.0 wprowadziła wiele rozwiązań dotyczących m.in. zawieszenia czy wydłużenia terminów na spełnienie formalności przez podatników. Regulacje te odnoszą się nie tylko do podatników, ale również do organów podatkowych, które także otrzymały więcej czasu na dokonanie określonych czynności urzędowych. Jednak przepisy tarczy 3.0 uchylają większość tych rozwiązań, mimo że stan epidemii nadal obowiązuje
Zmiana utrwalonej przedtem, a korzystnej dla podatnika wykładni przepisów podatkowych powinna być wdrożona z poszanowaniem zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań, a więc nie wstecznie, a nawet nie od razu (wyrok NSA z 17 kwietnia 2019 r., sygn. akt I FSK 494/17).
Przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania nie może służyć obchodzeniu zakazu pogarszania sytuacji podatnika, który składa odwołanie (tzw. zakazu reformationis in peius). Takie działanie jest nie tylko obejściem prawa, ale narusza zasadę zaufania do organu podatkowego (wyrok NSA z 30 stycznia 2019 r. sygn. akt I FSK 2299/18).
Zgodnie z przepisami ustawy o VAT urząd skarbowy powinien dokonać zwrotu VAT na podstawie deklaracji składanych przez podatnika. Zwrotu tego powinien dokonać w ciągu 60 dni od dnia złożenia deklaracji przez podatnika. Jeżeli istnieją wątpliwości co do zasadności lub wysokości zwrotu, organ podatkowy wszczyna postępowanie wyjaśniające. Gdy nie zakończy się ono przed upływem ustawowego terminu zwrotu
Na podstawie projektów opublikowanych od 28 stycznia do 13 lutego 2012 r.
Z początkiem roku ustawodawca wprowadził zmiany do naszego systemu podatkowego. W publikacji przedstawiamy przegląd wybranych zmian w przepisach podatkowych wraz z oceną nowych regulacji.
Od 1 stycznia 2016 r. zaczynają obowiązywać istotne zmiany w Ordynacji podatkowej. Celem nowelizacji było głównie zracjonalizowanie i uproszczenie procedur podatkowych, ale wiele z nich wpływa na podstawowe prawa i obowiązki podatnika. Zmiany dotyczą m.in. zasad naliczania odsetek od zaległości podatkowych, wydawania interpretacji podatkowych czy nakładania kar porządkowych. Z punktu widzenia podatnika1
Czy Spółka jest uprawiona do kontynuowania uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych po okresie obowiązywania umowy o utworzeniu PGK, biorąc jako podstawę do uzyskania prawa do wyboru uproszczonej formy wpłacania zaliczek, istnienie podatku należnego wykazanego w zeznaniu podatkowym za 2011 r., złożonym w roku 2012?Czy wysokość zaliczki należnej za rok podatkowy rozpoczynający
Czy zachowek zasądzony na podstawie ugody sądowej może zostać zaliczony jako ciężar spadkowy zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od spadków i darowizn?
Ordynacja podatkowa w zakresie obowiązku przedkładania pełnomocnictwa.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek.
Od 1 stycznia 2013 r. decyzja w sprawie przedsiębiorcy, który chce płacić niższe zaliczki, przestała być uznaniowa. Oznacza to, że urząd skarbowy nie może odmówić firmie, która chce płacić niższe zaliczki i należycie swój wniosek uzasadni. Organ podatkowy nadal jednak może przyjąć, że podatnik nie spełnił warunku należytego uzasadnienia wniosku.
obowiązek przedkładania pełnomocnictwa
Czy, jeżeli Spółka zastosuje się do stanowiska organu podatkowego zawartego w indywidualnej interpretacji (doręczonej w odpowiedzi na niniejszy wniosek) i w związku z tym złoży korekty rocznych zeznań podatkowych CIT-8 za poprzednie lata podatkowe, to zastosowanie znajdzie art. 14m § 1 Ordynacji podatkowej, tj. w przypadku ewentualnej, późniejszej zmiany doręczonej Spółce interpretacji lub nieuwzględnienia
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Czy jednorazowe złożenie pełnomocnictwa do akt urzędu określające zakres czynności do wykonywania których umocowany jest pełnomocnik (w tym podpisywanie wniosków o stwierdzenie nadpłaty wynikającej ze złożonej korekty deklaracji) jest wystarczające do reprezentowania podatnika w ww. typach spraw i nie wymaga każdorazowego składania tego samego pełnomocnictwa w tym samym urzędzie?