Licencja tylko za zgodą aktualnego właściciela
„Reżim komunistyczny w Polsce” oraz „burzliwe okoliczności prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych w latach 90. XX wieku” – te wątki nadal przewijają się w sprawach popularnych znaków towarowych
Zarejestrowanie znaku towarowego to formalny warunek ochrony marki danego przedsiębiorcy. Jednak, aby znak był faktycznie chroniony, musi być używany w obrocie handlowym. Jak w praktyce można udowodnić, że jest on faktycznie eksploatowany?
Prowadzę firmę produkcyjną i chciałabym zarejestrować znak towarowy. Słyszałam o uproszczonej procedurze rejestracji w trybie Fast Track, która została wprowadzona przez Urząd Patentowy RP. Na co zwrócić uwagę, żeby przejść proces rejestracji pomyślnie i uniknąć ewentualnych błędów?
Nawet najbardziej renomowany znak towarowy nie gwarantuje właścicielowi pełnego monopolu
Maszyny do obróbki drewna mogą być sygnowane znakiem PUMA-System, bo trudno założyć, że ktoś uzna je za asortyment firmy produkującej sprzęt sportowy
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej – wzór przemysłowy
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej otrzymanego w formie darowizny prawa majątkowego w postaci prawa ochronnego na znak towarowy.
2. Czy stanowiący przedmiot prawa autorskiego znak towarowy niezarejestrowany w Urzędzie Patentowym, w stosunku do którego Spółka nie występowała o objęcie go prawami ochronnymi w rozumieniu Prawa własności przemysłowej stanowi wartość niematerialną i prawną podlegającą amortyzacji? 3.W jaki sposób powinna zostać ustalona wartość wniesionego do SpK znaku towarowego dla potrzeb amortyzacji? 4. Czy odpisy
Czy nabyte przez Spółkę na podstawie umowy sprzedaży lub w postaci wkładu niepieniężnego prawa ochronne do znaków towarowych za granicą są wartościami niematerialnymi i prawnymi w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?Czy Spółka może wprowadzić ww. prawa ochronne do znaków towarowych za granicą do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych już w momencie zawarcia
Czy nabyte przez Spółkę na podstawie umowy sprzedaży lub w postaci wkładu niepieniężnego prawa ochronne do znaków towarowych za granicą są wartościami niematerialnymi i prawnymi w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?Czy Spółka może wprowadzić ww. prawa ochronne do znaków towarowych za granicą do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych już w momencie zawarcia