Interpretacja indywidualna z dnia 30 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.346.2024.2.EK
Indywidualny prewspółczynnik oparty na kryterium przychodowym (gospodarka wodno-kanalizacyjna).
Indywidualny prewspółczynnik oparty na kryterium przychodowym (gospodarka wodno-kanalizacyjna).
Prawo od odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę za pomocą indywidualnego prewspółczynnika.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego według indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika w oparciu o art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy.
Gmina dokonując korekty przeszłych wydatków odliczanych przy zastosowaniu prewspółczynnika z Rozporządzenia, może dokonać tej korekty w trybie art. 90c ust. 3 ustawy, tj. poprzez skorygowanie dokonanej korekty rocznej w ten sposób, że jako ostateczny prewspółczynnik za dany rok w rozumieniu przepisów o korekcie rocznej Gmina przyjmie prewspółczynnik metrażowy.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy dotacja otrzymana z NFOŚiGW na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej przez Gminę stanowi podstawę opodatkowania VAT (uznania dotacji jako wartość brutto), prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu usuwania folii rolniczych i innych
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania świadczenia za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia z tego podatku, braku obowiązku naliczenia podatku należnego oraz prawa do odliczenia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium obrotowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków (zarówno inwestycyjnych jak i bieżących) związanych z Infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium: ilości ścieków odprowadzonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości ścieków odprowadzonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT
Opodatkowanie usług dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą.
1. Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych stanowi/będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku. 2. Gmina jest uprawniona do pełnego odliczenia VAT naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą, która służy/będzie służyć Gminie do świadczenia
Podleganie opodatkowaniu realizowanych przez Wnioskodawcę (za pośrednictwem Zakładu) odpłatnych transakcji zewnętrznych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję wyliczoną dla Zakładu.
prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków inwestycyjnych i bieżących w związku z realizacją projektu
Interpretacja przepisów prawa podatkowego, dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty za przekroczenie warunków wprowadzania ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych.
Czy koszty związane z funkcjonowaniem Jednostki Realizującej Projekt zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Czy koszty działań informujących i promujących zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Skoro świadczone przez Spółkę usługi oczyszczania separatorów mieszczą się w grupowaniu PKWiU 37.00.1 - Usługi związane ze ściekami, to właściwą dla ich opodatkowania jest 8% stawka podatku VAT
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego Gmina wnosząc aportem składniki majątkowe do spółki, ma prawo do zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 2 i 10a ww. ustawy?
W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych kosztów płac wraz ze składką ZUS w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno Ściekowa).
W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów promocji w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno Ściekowa).
Czy wniesienie aportu w postaci wodociągów ze 100% udziałem Gminy będzie korzystało ze zwolnienia w podatku VAT?
Zakład Wodociągów i Kanalizacji nie ma prawa obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z uporządkowaniem gospodarki wodno-ściekowej.
Wniesienie aportem inwestycji sieci sanitarnej wraz z przepompowniami, przy budowei której przysługiwać będzie odliczenie stanowi czynność opodatkowaną stawką VAT w wysokości 22%.
Nieodpłatne użyczenie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami nie będzie zrównane z odpłatnym świadczeniem usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż Gminie przy ich budowie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia. Aport tej inwestycji po 5 latach nieodpłatnego użyczenia będzie stanowił dostawę, która będzie korzystała ze zwolnienia określonego w art