Interpretacja indywidualna z dnia 4 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.697.2023.2.MZ
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
W 2024 r. nadal będzie obowiązywać zaniechanie poboru podatku od umorzonych subwencji z PFR. Pierwotnie zaniechanie miało obowiązywać do końca 2022 r., ale zostało przedłużone najpierw na 2023 r., a teraz na 2024 r.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Czy spółka wykazując w roku 2021 w przychodach podatkowych wartość umorzonej subwencji finansowej i jednocześnie osiągając w tym samym roku stratę podatkową może realnie skorzystać z ulgi w postaci zaniechania poboru podatku dochodowego od tej umorzonej subwencji, do której to korzyści uprawnia ją Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zaniechania
Zbycie nieruchomości bądź umorzenie 50% pożyczki z PFR nie spowoduje utraty przez Spółkę prawa rozliczenia się z ryczałtu, o którym mowa w art. 28j
skutki podatkowe umorzenia subwencji
w zakresie ustalenia, czy uzyskanie przez Wnioskodawcę na podstawie decyzji spółki akcyjnej z 14 czerwca 2021 r. zwolnienie ze zwrotu Subwencji Spółka ma obowiązek uznać za przychód z miesiąca czerwca 2021 r. podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
W zakresie ustalenia, czy uzyskanie przez Wnioskodawcę na podstawie decyzji Spółki Akcyjnej z 10 czerwca 2021 r. zwolnienie ze zwrotu Subwencji Spółka ma obowiązek uznać za przychód miesiąca czerwca 2021 r. podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Subwencję z PFR należy ująć w księgach w dacie wpływu na rachunek bankowy, natomiast umorzenie w dacie dokonania tego umorzenia. Jeżeli subwencję umorzono w danym roku, to w tym samym roku powinno być to ujęte w księgach. Stanowisko, które przedstawił MF w tej sprawie, jest zgodne z prezentowanym na łamach „MoONITORA księgowego”.
Przedsiębiorcy, którym umorzono subwencje otrzymane w ramach tarcz finansowych 1.0 oraz 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju (dalej: PFR), nie zapłacą podatku dochodowego. MF zaniechało poboru podatku PIT i CIT od umorzonych subwencji i informuje, że wydatki sfinansowane z umorzonych subwencji pozostają kosztami podatkowymi. Zaniechanie ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 czerwca 2021
W wyniku uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa PFR dla dużych firm oraz uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa 2.0 PFR dla mikro-, małych i średnich firm, mikro-, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwiono m.in. złożenie odwołania od wniosku o udzielenie subwencji w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR w dłuższym terminie
Przedsiębiorcy, którzy w zeszłym roku otrzymali subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, są zobowiązani do jej rozliczenia. Termin rozliczenia zależy od miesiąca, w którym przedsiębiorca otrzymał pomoc finansową z PFR. PFR rozpoczął proces rozliczania i umarzania subwencji dla mikrofirm i MŚP. Formularze wniosków o umorzenia są udostępniane na bieżąco firmom w ich bankowości elektronicznej
Z końcem kwietnia 2021 r. rozpoczęły się umorzenia subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej 1.0. Umorzenie w przypadku branż najbardziej poszkodowanych następuje w pełnej kwocie subwencji uzyskanej w ramach Tarczy Finansowej 1.0. Umorzenie dla tych branż nastąpi bez konieczności spełnienia warunku o utrzymaniu stanu zatrudnienia.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
1) Czy środki pieniężne otrzymane w ramach Tarczy Finansowej () stanowią dla Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej? 2) Czy część subwencji niepodlegająca zwrotowi (cześć umorzona) stanowi dla Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej podlegający opodatkowaniu?
Skutki podatkowe wynikające z otrzymanej przez Spółkę subwencji finansowej przyznanej z programu rządowego.
w zakresie ustalenia, czy: - subwencja finansowa () stanie się przychodem podatkowym Wnioskodawcy, jako przychód z udziału w spółce osobowej, w dniu otrzymania przez spółkę osobową, - umorzona część subwencji finansowej będzie przychodem podatkowym Wnioskodawcy wolnym od podatku, jako przychód z udziału w spółce osobowej, w dniu jej umorzenia, - Wnioskodawca, jako wspólnik SK, będzie miał obowiązek
Ministerstwo Finansów wezwało przedsiębiorców do składania deklaracji VAT wcześniej, tak by możliwe było skorzystanie z pomocy udzielanej w ramach programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Warto wyjaśnić, że Tarcza Finansowa to program, który na moment ukazania się komunikatu MF nie zaczął jeszcze funkcjonować. Program Tarcza Finansowa PFR uzyskał notyfikację Komisji Europejskiej
możliwość zastosowania zwolnienia od opodatkowania subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz badawczego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
utworzeniem podatkowej grupy kapitałowej
1. Czy dochód Ośrodka z comiesięcznych opłat wnoszonych przez gminy za dowóz niepełnosprawnych uczniów na zajęcia lekcyjne podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?2. Czy sprzedaż posiłków dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Baryczy w stołówce prowadzonej przez personel jednostki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?3. Czy otrzymywane przez Ośrodek subwencje