Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2008, sygn. ILPB3/423-518/08-4/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-518/08-4/MC
Czy wydatki na: - zakup produktów spożywczych oraz usług gastronomicznych, w tym alkoholowych,- napiwki,- usługi hotelowe,- usługi transportu lotniczego oraz pozostałego transportu, tj. bilety lotnicze, PKP, Taxi (transport kolejowy, taksówki, komunikacja miejska),- ubezpieczenia uczestników (grupowe, indywidualne),- organizację wycieczek dla uczestników,- opłaty rejestracyjne,- wynajem sal,- materiały
W odniesieniu do wyżej przedstawionego stanu faktycznego, Spółka pyta, czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (po nowelizacji), wyłączający z kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na reprezentację, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, ma zastosowanie wobec podatników świadczących
dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup artykułów żywnościowych, napojów wręczanych podczas targów potencjalnym odbiorcom i kontrahentom - związanych z reklamą jednostki - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)