Interpretacja indywidualna z dnia 23 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.420.2017.2024.19.S.JM
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.
Podstawę opodatkowania, w przypadku wydania towarów handlowych w wariancie nr 1 (barter) stanowi – zgodnie z art. 29a ust. 1 w związku z art. 29a ust. 6 ustawy – wszystko, co stanowi zapłatę, którą Wnioskodawca ma otrzymać z tytułu ww. wydania od nabywcy. Natomiast w przypadku nieodpłatnego wydania towarów handlowych w wariantach nr 2-4, podstawę opodatkowania stanowi – w myśl art. 29a ust. 2 ustawy
Opodatkowanie i dokumentowanie przekazania środków pieniężnych przez Klienta w celu pokrycia kosztów nagród pieniężnych oraz bonów MPV wydawanych jako nagrody w Akcjach promocyjnych oraz wliczenia do podstawy opodatkowania opłaty za organizację loterii.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych w związku z organizowaniem przez Spółkę konkursu w ramach promocji marki ogłoszonego w trakcie trwania targów lub pokazów promocyjnych w ramach przyrzeczenia publicznego w części dotyczącej zwolnienia z opodatkowania oraz zapłaty zryczałtowanego 10% podatku od wygranych.
Wnioskodawczyni osiąga przychody z tytułu praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (z wyjątkiem wygranej w konkursie). Przychód z tytułu praw majątkowych może być pomniejszony o 50% koszty uzyskania przychodu. Wnioskodawczyni nie ma obowiązku uiszczenia zaliczek w ciągu roku podatkowego. W terminie do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym
Zakres obowiązków płatnika związanych z wypłacaniem Nadawcom pieniędzy w zamian za kupony oraz wydawaniem kuponów Nadawcom w związku z uczestnictwem w konkursie odnośnie obowiązków płatnika związanych z wypłatą pieniędzy Nadawcom w zamian za kupony oraz odnośnie obowiązków płatnika związanych wydawaniem kuponów Nadawcom w związku z uczestnictwem w konkursie.
Zakres zwolnienia z opodatkowania nagród wypłacanych przez Wnioskodawcę uczestnikom konkursu.
Należy stwierdzić, iż w sytuacji przedstawionej we wniosku do przychodu uzyskanego z tytułu konkursu mogą mieć zastosowanie 50% koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wówczas, gdy praca wykonana Wnioskodawcę jest twórcza, tzn. niepowtarzalna, ma indywidualny charakter, spełnia przesłanki utworu określone w ww. ustawie o prawie autorskim
Czy działania Spółki polegające na nieodpłatnym przekazywaniu egzemplarzy tytułów prasowych (wydawanych przez Spółkę) do bibliotek i klubów czytelnika podlega opodatkowaniu VAT? Czy działania Spółki polegające na nieodpłatnym przekazywaniu opisanych w stanie faktycznym towarów (nagród) w konkursach podlega opodatkowaniu VAT? W przypadku uznania stanowiska Spółki w odniesieniu do pytania nr 2 za nieprawidłowe
Telefon to obecnie podstawowe narzędzie pracy dla wielu pracowników. Pracodawcy udostępniają pracownikom telefony służbowe bądź korzystają do celów służbowych z prywatnych telefonów pracowników. Stosują przy tym różne formy rozliczania rozmów telefonicznych. Niektórzy decydują się na wprowadzanie limitów rozmów służbowych. Inni pokrywają koszty wszystkich rozmów odbywanych przez pracowników z telefonów
Jak Spółka powinna rozliczyć się pod względem podatkowym z poszczególnymi członkami zespołu biorącymi udział w konkursie?
Czy istnieje możliwość odliczenia podatku od towarów i usług nabywanych w ramach realizacji przedsięwzięć?
Zdaniem Spółki skoro nabycie nagród, a następnie ich przekazanie jest elementem usługi organizacji konkursu z wykorzystaniem połączeń telefonicznych, to przekazanie tych towarów nie stanowi odrębnej od w/w usługi czynności podlegającej opodatkowaniu w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a więc nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki na organizację i obsługę programu, wydatki na sfinansowanie gratyfikacji (bony towarowe lub kwoty pieniężne) Uczestnikom, tj. pracownikom Agentów-niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą, pośrednicząc w zawieraniu usług telekomunikacyjnych przez Podatnika. Między Spółką a Uczestnikami nie istnieje i nie będzie żadnej umownej więzi