Jak wykazać w księgach rachunkowych i bilansie udzielony rabat potransakcyjny
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej
Gdy płacimy regularnie, niemiecki kontrahent udziela nam 3% skonta. Ponieważ płatności uiszczane są w miesiącu dokonania dostawy, WNT rozliczamy od kwoty zmniejszonej o skonto. Kontrahent nie wystawia nam faktury korygującej, bo twierdzi, że nie ma takiego obowiązku. W trakcie kontroli zakwestionowano nam taki sposób postępowania, uznając, że brak faktury korygującej od kontrahenta pozbawia prawa do
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi transportowe). Chcę zmobilizować kontrahentów do dokonywania terminowych lub przedterminowych płatności i zastosować skonto. Żeby uniknąć wystawiania faktur korygujących z tytułu płatności za faktury bieżące, pragnę wprowadzić zasadę bonusu przyznawanego za terminową płatność należności za miesiąc poprzedni (za fakturę poprzednią, okres poprzedni
Czy otrzymanie rabatu wolumenowego, związanego z realizacją głównie przez klientów Spółki określonego poziomu zakupów przy użyciu kart paliwowych, rodzi po stronie Wnioskodawcy obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług?
Czy bony zakupowe wydawane Konsumentom w ramach prowadzonego przez Spółkę programu lojalnościowego oraz nagrody w postaci obniżki ceny towarów lub usług otrzymywanych przez Konsumentów za dopłatą stanowią nagrody uzyskane w sprzedaży premiowej, a więc jeśli ich wartość nie przekroczy kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, są one zwolnione z podatku
1.czy w sytuacji kiedy ostateczni odbiorcy produktów oferowanych przez Spółkę, którzy zakupili je od dystrybutorów produktów Spółki, są wynagradzani bezpośrednio przez Spółkę, w ten sposób, że uzyskują od niej specjalny rabat, tj. prawo zakupu niektórych produktów bezpośrednio od podatnika po cenie, która jest niższa od ceny, po której te produkty kupuje sam podatnik, organ podatkowy może potraktować
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Zakres i sposób zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zasad opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży premiowej polegającej na udzieleniu wysokiego rabatu.
Czy w przedstawionej sytuacji występuje sprzedaż premiowa czy rabat naturalny i w związku z tym czy istnieje obowiązek odprowadzenia podatku należnego w wysokości podatku naliczonego przy zakupie "prezentów"?
Podatnik ma wątpliwości, czy wartość sprzedawanych promocyjnie bluz i lekarstw w cenie zakupu stanowi w całości koszt uzyskania przychodów, czy też koszt ten podlega limitowaniu.
Czy nieodpłatna usługa mycia samochodu na kartę rabatową jest sprzedażą detaliczną ?
Zapytanie dotyczy możliwości zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów "rabatowania własnym towarem" przy sprzedaży zgodnie z regulaminem programu rabatowego na podstawie art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Jak rozliczyć zgodnie z przepisami o podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych przyznaną przez sprzedającego nagrodę pieniężną przyznaną swojemu kontrahentowi (Kupującemu) z tytułu realizacji obrotu powyżej określonej wielkości?