Interpretacja indywidualna z dnia 17 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.141.2022.1.MK
Możliwość przeładowywania wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym
Możliwość przeładowywania wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym
Obrót wyrobami akcyzowymi bez wcześniejszego przeładunku w składzie podatkowym
Przeładunek wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Obowiązki ewidencyjne dotyczące przeładowywanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym
Przeładunek wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązki informacyjne i ewidencyjne w tym zakresie
Powstanie zobowiązania podatkowego w związku z przeładunkiem przemieszczanych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Wymogi z art. 48 ust. 1, związane z minimalną wysokością akcyzy i składaniem oświadczenia są zniesione dla podmiotu prowadzącego skład podatkowy, w którym produkuje wyroby akcyzowe w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego. Podmiot taki może w tym składzie podatkowym magazynować i przeładowywać wyroby akcyzowe objęte zezwoleniem na prowadzenie składu podatkowego, również wyprodukowane
Usługowy przeładunek oraz magazynowanie w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 1 do ustawy, które jednocześnie nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy oraz obowiązków informacyjnych i ewidencyjnych związanych z usługowym przeładunkiem tych wyrobów akcyzowych
Ewidencjonowanie wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym.
Przeładunek wyrobów o statusie celnym nie wspólnotowym/nieunijnym na terenie składu podatkowego.
Przeładunek, na terenie składu podatkowego, wyrobów o statusie celnym nieunijnym znajdujących się w celnej procedurze tranzytu i obowiązki z tego wynikające
Świadczenie, w składzie podatkowym, usług przeładunku towarów nieakcyzowych, informowanie o tym fakcie właściwych organów podatkowych oraz ujmowanie tych zdarzeń w ewidencji składu podatkowego.
Możliwość usługowego przeładunku w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych, niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązków informacyjnych i ewidencyjnych w tym zakresie.
Możliwość usługowego przeładunku w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych, wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązków informacyjnych i ewidencyjnych w tym zakresie.
w zakresie opodatkowania planowanej transakcji eksportu towarów 0% stawką VAT
Ewidencjonowanie wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy przeładowywanych w składzie podatkowym.
miejsce świadczenia usługi przechowywania produktów rybnych, organizmów morskich itp. oraz prawo do zastosowania stawki 0% dla usług tzw. cross-docking
Przemieszczenie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze składów podatkowych znajdujących się na terytorium kraju do miejsca przeznaczenia innego Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej
Stawka podatku do usług związanych z przyjęciem lądowych środków transportu, ich wyładunkiem i załadunkiem oraz czynności dodatkowych.
Stawka podatku do usług związanych z przyjęciem morskich środków transportu, ich wyładunkiem i załadunkiem oraz czynności dodatkowych.
Zakres stawki podatku dla usług związanych z czynnościami wyładunku i załadunku morskich i lądowych środków transportu, wykonywanych w związku z transportem międzynarodowym lub wewnatrzwspólnotową usługą transportu towarów na obszarze polskich portów.
0% stawka podatku do usług związanych z wyładunkiem i załadunkiem morskich lub lądowych środków transportu, wykonywanych na obszarze polskich portów morskich
Należy stwierdzić, iż Wnioskodawca dokonuje przeładunku towarów transportowanych z krajów trzecich (spoza terenu wspólnoty) na terytorium Polski. Jak wskazuje Wnioskodawca z dokumentów, jakie posiada wynika fakt wliczenia (przez podmioty dokonujące przywozu towarów) usługi przeładunkowej do podstawy opodatkowania podatkiem VAT z tytułu importu towarów. A zatem Wnioskodawca będzie miał prawo zastosowania
opodatkowanie świadczonych usług spedycyjno przeładunkowo przewozowych