Jak dokonać korekty VAT przy zmianie przeznaczenia nowo wybudowanego budynku mieszkalnego
Wysokość składki zdrowotnej w danym roku ustala się na podstawie faktycznie uzyskanego w tym okresie przychodu lub dochodu (w zależności od formy opodatkowania). Jeśli płatnik dokona korekty zeznania podatkowego za 2022 r., będzie to miało wpływ na podstawę wymiaru i wysokość składki zdrowotnej za ten rok – może wówczas powstać zaległość lub nadpłata składki zdrowotnej. Więc w takim przypadku będzie
Spór cywilnoprawny nie skutkuje przerwaniem ani zawieszeniem biegu terminu przedawnienia w podatkach. Muszą o tym pamiętać przedsiębiorcy i księgowi, bo Ministerstwo Finansów potwierdza, że także w przypadku VAT korekty deklaracji podatkowych mogą dotyczyć tylko zobowiązań podatkowych jeszcze nieprzedawnionych
Każdy błąd w PIT-11 lub PIT-4R powinien zostać skorygowany. Przepisy nie różnicują błędów na mniej lub bardziej istotne. Kwota zaliczki na podatek dochodowy wykazana w PIT-11 musi być taka sama jak kwota, która została przekazana do urzędu skarbowego za dany rok podatkowy. Jeżeli płatnik w danym roku dopłacił zaliczkę na podatek za rok ubiegły, nie może w tym zakresie korygować PIT-11. Może natomiast
7 września oraz 1 października 2021 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone w ramach tzw. pakietu SLIM VAT 2. W artykule omawiamy te zmiany oraz ich praktyczne skutki na konkretnych przykładach.
Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
Podczas kontroli pracowników wychodzących z terenu zakładu pracy kierownik magazynu ujawnił, że jeden z magazynierów miał w swoim prywatnym samochodzie schowanych kilka puszek farby z magazynu. W wyniku przeprowadzonych wyjaśnień ustalono, że inny magazynier widział, jak pracownik wynosił farbę do swojego samochodu. Na pytanie, dlaczego nie zareagował, powiedział, że nie jest kierownikiem i nie będzie
Płatnik składek ma obowiązek dokonywać korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS zawsze, gdy zostaną stwierdzone nieprawidłowości - czy to w wyniku samokontroli, czy przez ZUS. Konsekwencje ewentualnych nieprawidłowości w zgłoszeniu do ubezpieczeń czy rozliczeniu składek mogą być poważne. Błędy w dokumentacji mogą skutkować m.in. koniecznością dopłaty składek, wypłatą nienależnych świadczeń
Zastosowanie na fakturze niewłaściwej, zawyżonej stawki VAT wiąże się z określonymi konsekwencjami po stronie zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy. Wystawca faktury jest wówczas obowiązany do dokonania korekty i do odprowadzenia podatku należnego w wysokości z niej wynikającej. Sytuacja nabywcy zależy od rodzaju błędu. Gdy błąd dotyczył wyłącznie stawki podatku, nie traci prawa do odliczenia VAT. Gdy
Płatnicy, którzy popełnili błędy przy wypełnianiu PIT-11 za 2018 r., mogą skorygować ten formularz. Korektę należy złożyć w formie elektronicznej na tej samej wersji formularza (23 lub 24), który został przesłany jako pierwszy. Sporządzenie uzasadnienia korekty (na druku ORD-ZU) nie jest konieczne.
PROBLEM Od 1 września 2018 r. zatrudniamy osobę na umowę zlecenia, która prowadzi działalność gospodarczą. Przy podpisywaniu umowy zleceniobiorca oświadczył, że z tytułu działalności gospodarczej opłaca „pełny ZUS”, więc od początku odprowadzaliśmy za niego tylko składkę zdrowotną. W lutym 2019 r. ubezpieczony poinformował, że przez cały czas trwania umowy opłacał składki z działalności na zasadach
Wyrok TSUE z 19 grudnia 2018 r. w sprawie C-422/17 kończy wieloletni spór dotyczący opodatkowania zaliczek otrzymywanych przez biura podróży. Zaliczki te powinny być opodatkowane już w momencie ich otrzymania. Tym samym podatnicy zobowiązani są do szacowania marży i późniejszego korygowania podstawy opodatkowania. Przedstawiamy skutki tego wyroku w praktyce.
Wysłałam deklarację VAT za styczeń 2018 r. ale pomyliłam się i zamiast wskazać kwotę zwrotu na rachunek bankowy zapisałam kwotę „do przeniesienia” na następny miesiąc. Złożyłam korektę deklaracji VAT ale przed tą korektą wysłałam już JPK_VAT. Czy mam w związku z tą korektą deklaracji składać też korektę JPK_VAT?
Jeżeli korekta kosztów nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą pomyłką, to powinna być ona dokonywana na bieżąco. Dotyczy to także korekty wysokości zaliczonego do kosztów podatkowych podatku od nieruchomości wynikających z decyzji podwyższających podatek od nieruchomości za ubiegłe lata. Przy tym nie ma tu znaczenia, jakiego okresu dotyczą koszty, tylko kiedy podatnik otrzymał dotyczące
Usługi transportowe to jedne z tych usług, które prawie każdy podatnik prowadzący firmę nabywa na potrzeby swojej działalności. Z tytułu nabycia tych usług przysługuje prawo do odliczenia VAT, o ile tylko są one związane z opodatkowaną działalnością. Nie jest już takie oczywiste, w jakich terminach przysługuje prawo do odliczenia. Niejednokrotnie bowiem podatnicy otrzymują faktury z przyszłym terminem
Deklaracja dla podatku od towarów i usług powinna uwzględniać wszystkie czynności wykonane przez podatnika w danym okresie rozliczeniowym, zgodnie z faktycznym przebiegiem transakcji. Podatnik, który składa miesięczne lub kwartalne deklaracje VAT, w przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek pomyłki lub błędu w rozliczeniu, powinien niezwłocznie złożyć deklarację korygującą. Jednak korekta rozliczenia podatku