Interpretacja indywidualna z dnia 19 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.590.2024.1.KP
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Obowiązek oznaczania znakami akcyzy.
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Konsekwencje na gruncie przepisów o podatku akcyzowym w przypadku ponownego rozlewania nabytych napojów alkoholowych do innych opakowań detalicznych, na które naniesione zostaną legalizacyjne znaki akcyzy
Możliwość rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według różnych stawek 8,5%, 3%, 5,5%, 10 %-handel, działalność wytwórcza, wynajem, sprzedaż środka trwałego w działalności gospodarczej.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych: - od napojów nabytych od innego podmiotu w przypadku ich dalszej odsprzedaży, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. w formie detalicznej, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. na rzecz podmiotów prowadzących
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych: - od napojów nabytych od innego podmiotu w przypadku ich dalszej odsprzedaży, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. w formie detalicznej, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. na rzecz podmiotów prowadzących
Czy za wprowadzenie napojów na rynek krajowy można uznać: - sprzedaż napojów za pomocą automatów sprzedażowych, - sprzedaż napojów na rzecz pracowników za pośrednictwem platformy elektronicznej, - sprzedaż napojów do sklepów prowadzących sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, - nieodpłatne przekazanie napojów do dyspozycji pracowników i gości, - nieodpłatne przekazanie
w zakresie braku obowiązku opodatkowania sprzedaży dokonanej na rzecz nabywcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą posługującego się numerem NIP
mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny sprawy oraz przytoczone przepisy prawne stwierdzić należy, iż przychód uzyskany z odszkodowania, wypłaconego za części nieruchomości należącej do Wnioskodawczyni zajętej na cele realizacji inwestycji drogowej nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2. Czy Wnioskodawca, w przypadku uzyskiwania przychodów z najmu majątku prywatnego m.in. spółce jawnej, w której wspólnikami jest Wnioskodawca i jego małżonka, może skorzystać z formy opodatkowania jaką jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, przy czym rozliczenia podatkowego będzie dokonywać małżonka Wnioskodawcy?