Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.251.2022.2.PZ
Dotyczy nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych.
Dotyczy nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych.
nieuznanie dokonywanego przez Spółkę nieodpłatnego przekazania towarów, takich jak testery, ekspozytory, wystawniki, wkładki, drukowane materiały reklamowe i informacyjne, oraz towary własne zużywane na cele promocyjno-reklamowe w social mediach, zewnętrznych wizażach w szkołach kosmetycznych, masowych wydarzeniach branży beauty, za dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych
nieuznanie dokonywanego przez Spółkę nieodpłatnego przekazania towarów za dostawę towarów, a w konsekwencji brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT tych przekazań
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnie przekazywanych Kontrahentom opakowań zbiorczych jako próbek wyłączonych z opodatkowania.
brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania klientom kartonu zawierającego kilka sztuk tego samego towaru lub kartonu zawierającego mix produktów zawierający kilka sztuk różnych towarów
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu czynności nieodpłatnego przekazania klientom materiałów drukowanych oraz prawa do złożenia korekty deklaracji podatkowej.
Nieodpłatne przekazanie katalogów, wzorników, próbników, cenników, które nie będą miały żadnej wartości użytkowej, konsumpcyjnej nie będzie stanowić dostawy towarów i nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy nieodpłatne otrzymanie testerów i próbek towarów, a następnie nieodpłatne przekazanie ich kontrahentom Spółki w celach reklamowych podlega opodatkowaniu na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851 ze zmianami)?
Uznanie przekazania wytworzonego produktu za próbkę z godnie z art. 7 ust. 7 ustawy o VAT oraz określenia powstania momentu obowiązku podatkowego
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania wyrobów: przekazanie wyrobów klientom Spółki na cele degustacji; przekazanie wyrobów klientom w celu przedstawienia im nowego asortymentu Spółki; przekazanie wyrobów nowym i potencjalnym klientom w celu przedstawienia im asortymentu Spółki; przekazanie wyrobów na targi i wystawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania czynności nieodpłatnego wydania (przekazania) materiałów reklamowych i informacyjnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Czy w świetle przepisów obowiązujących w okresie od 1 stycznia 2008 r. do 31 marca 2013 r. nieodpłatne przekazanie banerów, flag, tablic aranżowanych oraz standów nie podlegało opodatkowaniu VAT, gdyż towary te stanowiły drukowane materiały reklamowe i informacyjne w rozumieniu art. 7 ust. 3 ustawy o VAT i w konsekwencji Spółka nie była zobowiązana do naliczania VAT należnego w związku z ich przekazaniem
Czy w świetle przepisów obowiązujących w okresie od 1 stycznia 2008 r. do 31 marca 2013 r. nieodpłatne przekazanie wzorników w formie gotowych produktów Spółki lub ich fragmentów nie podlegało opodatkowaniu VAT, gdyż towary te stanowiły próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o VAT i w konsekwencji Spółka nie była zobowiązana do naliczania VAT należnego w związku z ich przekazaniem?
Czy w świetle przepisów art. 7 ust. 2 ustawy o VAT obowiązujących w okresie od 1 stycznia 2008 r. do 31 marca 2011 r. nieodpłatne przekazanie ekspozytorów, wzorników stanowiące elementy (wierzchnie warstwy) produktów gotowych Spółki oraz gadżetów nie podlegało opodatkowaniu VAT, gdy towary te były przekazywane nieodpłatnie na cele związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem i w konsekwencji
Czy w przypadku uznania, że nieodpłatne przekazanie ww. towarów nie podlega opodatkowaniu VAT Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego na podstawie jednej zbiorczej faktury korygującej?
Czy na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT Spółka ma prawo obniżyć kwotę podatku VAT należnego o podatek naliczony w związku z nabyciem/wytworzeniem towarów i usług przeznaczonych do nieodpłatnego przekazania?
Czy w świetle przepisów obowiązujących od 1 kwietnia 2013 r. nieodpłatne przekazanie katalogów, ulotek, naklejek, tablic aranżowanych i standów nie stanowi czynności opodatkowanej w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT z uwagi na ich niekonsumpcyjny charakter i w konsekwencji Spółka nie jest zobowiązana do naliczania podatku VAT należnego w związku z ich przekazaniem?
Czy w świetle przepisów obowiązujących od 1 kwietnia 2011 r. nieodpłatne przekazanie wzorników stanowiących elementy (wierzchnich warstwy) produktów gotowych Spółki o cenie jednostkowej nabycia/koszcie wytworzenia nieprzekraczającym 10 zł netto nie podlega opodatkowaniu VAT, gdyż towary te stanowią prezenty małej wartości w rozumieniu art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT i w konsekwencji Spółka nie jest
Czy w przypadku uznania, że nieodpłatne przekazanie ww. towarów nie podlega opodatkowaniu VAT Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego w związku z wystawieniem wewnętrznej faktury korygującej w rozliczeniu za miesiąc wystawienia tej faktury korygującej?
Czy w świetle przepisów obowiązujących od 1 kwietnia 2013 r. nieodpłatne przekazanie gotowych produktów Spółki oraz ich fragmentów nie podlega opodatkowaniu VAT, gdyż towary te stanowią próbki w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o VAT i w konsekwencji Spółka nie jest zobowiązana do naliczania VAT należnego w związku z ich przekazaniem?
1. Czy nieodpłatne otrzymanie nasion, które następnie są wydawane nieodpłatnie we wskazany sposób i które zgodnie z przepisami prawa nie mogą być przedmiotem handlu, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Zależnie od odpowiedzi na pytanie 1, czy
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszt nabycia nasion, które zostały nabyte w celach handlowych, ale są przekazywane nieodpłatnie?
Nieodpłatne przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, testerów, próbek i pojedynczych egzemplarzy pełnowartościowych towarów nie stanowi dostawy towarów, natomiast za dostawę należy uznać nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych i informacyjnych zapisanych na nośnikach cd.