Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.220.2023.2.MC
Zwiększenie podstawy opodatkowania w przypadku zmian w ujęciu bilansowym umów leasingu operacyjnego
Zwiększenie podstawy opodatkowania w przypadku zmian w ujęciu bilansowym umów leasingu operacyjnego
Ustalenie sposobu w jaki Wnioskodawca powinien rozpoznać konsekwencje podatkowe, związane ze zmianą ceny nabycia licencji, wynikające z faktur otrzymanych od Dostawcy na kolejne transze należnego mu wynagrodzenia.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania, przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Dotyczy ustalenia, m.in. czy: – zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. powinien podlegać cały dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej, prowadzonej na terenie i w zakresie wskazanym w obu DoW, w ten sposób, że po wykorzystaniu limitu dostępnej pomocy w ramach DoW1 (do wysokości poniesionych wydatków kwalifikowanych), Wnioskodawca może korzystać
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT i pomoc na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
czy w opisanym stanie faktycznym zmiana stanu produktów obliczana na potrzeby rozliczeń bilansowych, ustalana przez Wnioskodawcę na koniec danego roku podatkowego zgodnie z przepisem art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości, wpływa na wysokość przychodów podatkowych lub podatkowych kosztów uzyskania przychodów w tym roku podatkowym za który jest ustalana zmiana stanu produktów, - momentu zaliczenia
Skutki podatkowe zmiany strony dokonującej ubezpieczenia samochodu osobowego przy umowie leasingu.
Czy w związku z zawarciem przez Wnioskodawcę w grudniu 2018 r. umowy leasingu, będzie obowiązany stosować do leasingu wskazanego Samochodu przepisy ustawy zmienianej (art. 8 ust. 1 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw) w brzmieniu obowiązującym do końca 2018 r., pomimo opóźnienia
zastosowanie przepisu art. 8 ust. 2 ustawy zmieniającej do umów leasingu zmienionych lub odnowionych po 31 grudnia 2018 r., w przypadku zmiany wartości rat leasingowych polegającej na znaczącym wzroście jednej z nich oraz zmniejszeniu pozostałych rat wraz ze zmniejszeniem wartości wykupu w stosunku do pierwotnego harmonogramu, oraz pozostawieniu pierwotnej wartości samochodu osobowego bez zmian
opodatkowania według właściwej stawki świadczonych przez Wnioskodawcę usług w celu dokonania zmian lokatorskich opisanych dla Opcji 1 i Opcji 2 (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1 i nr 2);- zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług opisanych w Opcji 3 (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 3)
Czy dyskonto zastosowane przy sprzedaży do SPV transz Wierzytelności wynikających z Umów Leasingu (operacyjnego i finansowego) będzie stanowiło koszt uzyskania przychodów Spółki ujęty jednorazowo w momencie sprzedaży poszczególnych transz Wierzytelności do SPV? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Czy zmiany dyskonta wynikające ze zmian wartości nominalnej Wierzytelności powodowanej zmianą stóp procentowych nie powinny być odnoszone w koszty uzyskania przychodów? (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)
w zakresie zastosowania art. 17c i 17g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w sytuacji, gdy w toku obowiązywania umowy leasingu operacyjnego lub finansowego doszło do zmiany korzystającego
W zakresie kwalifikacji podatkowej ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami.
Czy w latach 2013-2014 Wnioskodawczyni winna być płatnikiem zryczałtowanego podatku od przychodów ewidencjonowanych, czy płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych?
w zakresie uznania roku podatkowego w związku z otwarciem likwidacji Spółki oraz obowiązku zawiadomienia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego
1.Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów dotychczas niezamortyzowaną wartość (wartość netto) infrastruktury elektroenergetycznej zakwalifikowanej do środków trwałych, zlikwidowanej na skutek obowiązku realizacji umowy kolizyjnej zawartej z Inwestorem? 2.Czy spółka słusznie uważa, że momentem (dniem) zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości dotychczas niezamortyzowanej infrastruktury
Czy Spółce przysługuje uprawnienie do podwyższenia uprzednio obniżonych stawek amortyzacyjnych, ewentualnie następnie ich obniżenie dla wybranych samochodów osobowych do różnych poziomów, nie wyższych jednak niż stawki wynikające z Wykazu, począwszy od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego?
Czy w świetle art. 16i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka postąpiła prawidłowo obniżając stawkę amortyzacyjną do dowolnego poziomu zawierającego się w przedziale pomiędzy 20% i 1%, nie później niż z momentem dokonania pierwszego w danym roku podatkowym odpisu amortyzacyjnego, zarówno dla niektórych samochodów osobowych nowych, jak również dla tych uprzednio wprowadzonych do
Czy X jako leasingodawca, może uznać, iż w przypadku opisanym powyżej nadal będzie stroną umowy leasingu spełniającej warunki z art. 17b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i po upływie podstawowego okresu umowy, na jaki została ona pierwotnie zawarta, będzie miał prawo do zbycia przedmiotu umowy za cenę odbiegającą od ceny rynkowej, zgodnie z art. 17c tej ustawy?