Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.133.2018.1.KR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.133.2018.1.KR
Brak obowiązku stosowania tzw. prewspółczynnika o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy
Brak obowiązku stosowania tzw. prewspółczynnika o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy
Odliczenie podatku od wydatków na komunikację miejską.
Brak prawa do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki dotyczące budowy wspólnych ogólnodostępnych peronów tramwajowo-autobusowych, montażu wiat przystankowych na tych peronach, wdrożenia inteligentnego systemu transportowego (ITS).
W świetle powyższego, stwierdzić należy, że wartość biletu otrzymana przez pracowników Wnioskodawcy i członków ich rodzin w wyniku realizacji uprawnienia do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej stanowi przychód, który korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie cytowanego wyżej art. 21 ust. 1 pkt 85 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Możliwość zastosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodu w przypadku korzystania z darmowego transportu do i z pracy organizowanego przez pracodawcę.
Czy przychody z tytułu realizacji uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej wynikające z Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 85?
Czy równowartość ceny biletu uprawniającego pracownika i członka jego rodziny do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej stanowi przychód dla osób uprawnionych, czy podlega opodatkowaniu, a jeśli tak, to na jakich zasadach?
Czy Miejski Zakład Komunikacji winien szacować wartość zrealizowanych bezpłatnych przewozów dla pracowników, emerytów i rencistów Miejskiego Zakładu Komunikacji oraz członków ich rodzin na podstawie przyznanego uprawnienia przez Radę Miasta i odprowadzić należny podatek od towarów i usług VAT w myśl art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług od ich oszacowanej wartości
Czy uprawnienie do darmowych przejazdów jest świadczeniem rzeczowym, czy stanowi przychód dla osób uprawnionych, czy podlega opodatkowaniu i na jakich zasadach?
Czy przychody z tytułu realizacji uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej wynikających z Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 85?
Czy wydatki poniesione na sfinansowanie kosztów transportu dla pracowników będą kosztem uzyskania przychodu w świetle przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych?
1. Czy Jednostka Wojskowa występująca jako płatnik w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych może stosować wobec żołnierzy i pracowników zwiększone koszty uzyskania przychodów w związku z zamieszkiwaniem podatników poza miejscowością, w której znajduje się jednostka? 2. Czy jednocześnie wartość świadczenia z tytułu bezpłatnych przejazdów stanowi przychód podatnika?
Czy równowartość ceny biletu uprawniającego pracownika M. do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej oraz różnica pomiędzy wartością biletu, a kwotą zapłaconą (20% wartości określonego rodzaju biletu) jest przychodem pracownika ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy podmiot, który świadczy usługę szkoleniową musi posiadać akredytację kuratorium oświaty, aby wydatki na podnoszenie kwalifikacji pracownika były zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych?
MZK zwraca się z zapytaniem czy bilety wolnej jazdy wydane na podstawie Uchwały Rady Miejskiej zwalniłyby Zakład od naliczania podatku VAT, czy też zakład powinien naliczać i odprowadzać VAT do Urzędu Skarbowego?