Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2009, sygn. ILPP2/443-844/09-3/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-844/09-3/EWW
Otrzymywanie faktury elektronicznej
Otrzymywanie faktury elektronicznej
Wnioskodawca może wybrać sposób w jakim będzie wystawiał, przesyłał oraz przechowywał przedmiotowe faktury, ważne aby był on zgodny z normami i zasadami ustawy o podpisie elektronicznym lub umową w sprawie europejskiego modelu EDI.
Czy opisany proces wymiany i archiwizowania e-faktur spełnia wymogi o których mowa w §4 pkt 2 w związku z §6 ust. 5 Rozporządzenia?
Czy możliwe jest wystawienie faktury korekty w formie papierowej do faktur pierwotnie wystawionych i przesłanych w formie elektronicznej, w przypadku braku możliwości wygenerowania przez system informatyczny faktur korygujących?Czy Spółka może wybrać dowolnie sposób przechowywania faktur elektronicznych?Jakie elementy musi zawierać treść e-faktury?
Czy opisany proces wymiany i archiwizowania e-faktur spełnia wymogi, o których mowa w § 4 pkt 2, w związku z § 6 ust. 5 rozporządzenia w sprawie e-faktur?
Czy opisany proces wymiany i archiwizowania e-faktur spełnia wymogi, o których mowa w § 4 pkt 2, w związku z § 6 ust. 5 rozporządzenia w sprawie e-faktur?
Czy w związku ze zmianą okoliczności faktycznych, w powyżej opisanej sytuacji Spółka może wystawiać faktury korygujące w formie papierowej podczas, gdy faktura pierwotna jest wystawiana i przesyłana w systemie E..., zaś wystawienie faktur korygujących w formie papierowej nie jest związane z awarią systemu lecz z brakiem odpowiedniej funkcjonalności rozwiązania przyjętego przez Grupę Y?
Spółka wnosi o potwierdzenie, że kwoty wynikające z dokonanych korekt faktur pomniejszających obrót obniżają podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc wystawienia faktury korygującej również w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez kontrahenta.