Projekty
Ulgi podatkowe, dotacje, rozłożenie płatności podatku na raty, umorzenie opłaty za korzystanie ze środowiska czy dzierżawa przez przedsiębiorcę nieruchomości stanowiącej własność jednostki samorządu terytorialnego na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku to przykładowe sposoby wsparcia przedsiębiorców ze środków publicznych. Cechą wspólną wszystkich tych instrumentów jest fakt, że stanowią
W zakresie możliwości uznania wydatku na zakup samochodu ciężarowego za koszt kwalifikowany objęty pomocą publiczną w postaci zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych z prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.
w zakresie ustalenia, czy wskazana wyżej zmiana lokalizacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, które stanowiły wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, dokonana przed upływem 5 lat od momentu wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, spowoduje utratę bądź zmniejszenie wartości przysługującego Spółce zwolnienia z podatku
Czy wskazane wydatki, przeznaczone na zakup środków trwałych (które to środki trwałe będą używane na terenie SSE), poniesione po dniu uzyskania Zezwolenia; będą mogły zostać zaliczone do kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, o ile fizycznie zostaną uruchomione
Czy wskazane wydatki, przeznaczone na zakup środków trwałych (które to środki trwałe będą używane na terenie SSE), poniesione po dniu uzyskania Zezwolenia; mogą zostać zaliczone do kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, o ile fizycznie zostaną uruchomione na terenie
w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości uznania za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, wydatków poniesionych na wytworzenie wskazanych we wniosku środków trwałych
w zakresie ustalenia, czy Spółka przy zwolnieniu z podatku dochodowego w przypadku wykorzystywania pomocy z Zezwolenia z 2009 r. oraz Zezwolenia z 2013 r., może korzystać z 50% intensywności pomocy publicznej aż do wyczerpania limitu
Podatek dochodowy od osób prawnych o wartość tych wydatków na budowę budynku produkcyjnego w części przypadających na powierzchnię budynku, która zostanie oddana w najem.
w zakresie ustalenia, czy Spółka przy zwolnieniu z podatku dochodowego w przypadku wykorzystywania pomocy z Zezwolenia z 2009 r. oraz Zezwolenia z 2013 r., może korzystać z 50% intensywności pomocy publicznej aż do wyczerpania limitu
Możliwość zastosowania art. 17 ust. 1 pkt 47 i 52 w odniesieniu do otrzymanego dofinansowania.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych: przeniesienia własności środka trwałego ze względu na jego przestarzałość, dokonanego przed upływem 5 lat od dnia wprowadzenia danego środka trwałego do ewidencji środków trwałych, wynajęcia środka trwałego, z którym były związane wydatki inwestycyjne poniesione na terenie SSE oraz likwidacji środka trwałego, z którym były związane
Czy Spółka prawidłowo postąpiła - przyjmując za wartość początkową środków trwałych nabytych w leasingu finansowym sumę poniższych wartości: 1. sumę kapitałowej części opłat leasingowych netto, 2. kwotę wynikającą z ceny sprzedaży po zakończeniu leasingu, 3. dodatkowe koszty związane z nabyciem przedmiotowych środków trwałych naliczone do dnia przyjęcia do używania, w tym: wydatki odpowiadające części
Czy Spółka prawidłowo postąpiła - przyjmując za wartość początkową środków trwałych nabytych w leasingu finansowym sumę poniższych wartości: 1. sumę kapitałowej części opłat leasingowych netto, 2. kwotę wynikającą z ceny sprzedaży po zakończeniu leasingu, 3. dodatkowe koszty związane z nabyciem przedmiotowych środków trwałych naliczone do dnia przyjęcia do używania, w tym: wydatki odpowiadające części
Możliwość zastosowania art. 17 ust. 1 pkt 21 w odniesieniu do otrzymanego dofinansowania.
Czy wartość amortyzacji środków trwałych, na które Spółka otrzymała dofinansowanie, proporcjonalnie powinna być wyłączona z kosztów uzyskania przychodów?
Czy w przypadku sprzedaży maszyn i urządzeń, Wnioskodawca będzie obowiązany do wykazania dochodu podlegającego opodatkowaniu w wysokości różnicy między przychodem ze sprzedaży maszyn i urządzeń, a kosztami uzyskania przychodu równymi niezamortyzowanej części wydatków poniesionych na ich nabycie, bez względu na okoliczność, czy w momencie sprzedaży wygaszone już będzie zezwolenie strefowe, na podstawie
Czy Wnioskodawca może zlikwidować składniki majątkowe (środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne), których wartość została zaliczona do wydatków inwestycyjnych, przed upływem 5 lat od daty wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, bez konieczności pomniejszania wydatków inwestycyjnych o wartość zlikwidowanych środków trwałych (wartości niematerialnych
Czy zachowując terminy, o których mowa w art. 16i ust. 5 ustawy o CIT, Spółka może podwyższyć stawki amortyzacji podatkowej dla wybranych lub wszystkich środków trwałych, amortyzowanych metodą liniową, dla których Spółka wcześniej dokonała obniżenia tych stawek zgodnie z art. 16i ust. 5 ustawy o CIT, w dowolnej wysokości, nie wyższej niż wysokość stawek amortyzacyjnych wskazanych w Wykazie?
Czy w sytuacji, gdy Spółka ponosi nakłady na nabycie używanych maszyn produkcyjnych w formie leasingu finansowego, może skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, do wyczerpania limitu wynikającego z iloczynu maksymalnej intensywności pomocy publicznej i wydatków poniesionych na spłatę tego leasingu (powiększonych o ewentualne inne wydatki kwalifikujące się do objęcia
Czy przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w postaci zabezpieczenia pożyczki będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.