Interpretacja indywidualna z dnia 9 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.289.2022.2.JG
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży niezabudowanej działki.
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży niezabudowanej działki.
Obecnie każde biuro rachunkowe nie tylko prowadzi ewidencję księgową podatnika i rozlicza należne podatki, ale także reprezentuje klientów przed ZUS. W tym zakresie składa deklaracje, wnioski o wypłatę należnych zasiłków oraz coraz częściej sporządza odwołania od negatywnych decyzji do sądu. Czynności te biuro może wykonywać na podstawie prawidłowo wypełnionego i złożonego pełnomocnictwa. Przedstawiamy
Czy jednorazowe złożenie pełnomocnictwa do akt urzędu określające zakres czynności do wykonywania których umocowany jest pełnomocnik (w tym podpisywanie wniosków o stwierdzenie nadpłaty wynikającej ze złożonej korekty deklaracji) jest wystarczające do reprezentowania podatnika w ww. typach spraw i nie wymaga każdorazowego składania tego samego pełnomocnictwa w tym samym urzędzie?
Sposób składania pełnomocnictw do urzędów skarbowych.
Czy na gruncie art. 136 Ordynacji podatkowej dopuszczalne jest udzielenie pełnomocnictwa stałego dla wymienionych w nim działań przed Urzędem Skarbowym uprawniającego do stałego reprezentowania mocodawcy przed urzędem skarbowym w tym do odbierania zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach podatników, czy też pełnomocnik dokonując czynności przed urzędem skarbowym każdorazowo musi się legitymować odrębnym
Sposób składania pełnomocnictw do urzędów skarbowych.
Czy na gruncie art. 80a § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej dopuszczalne jest udzielenie pełnomocnictwa ogólnego uprawniającego pełnomocnika do stałego reprezentowania mocodawcy przed Urzędem Skarbowym, w tym do składania i podpisywania deklaracji podatkowych, czy też pełnomocnik dokonując czynności przed Urzędem Skarbowym każdorazowo musi legitymować się odrębnym pełnomocnictwem?