Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Od 2025 r. rząd zamierza znacznie podnieść akcyzę na wyroby tytoniowe. Zapowiadana podwyżka będzie wyższa o 25% w porównaniu z obowiązującym harmonogramem corocznych podwyżek. Zmiany obejmą także urządzenia do vapingu, które zostaną opodatkowane akcyzą.
Obowiązek oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy importowanych cygar.
Ministerstwo Finansów zaproponowało wczoraj, aby podwyżka akcyzy na wyroby tytoniowe, wyższa niż wcześniej planowana, weszła w życie 1 marca 2025 r., a nie 1 stycznia – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie
Prawidłowe kwalifikowanie dla celów podatku akcyzowego glikolu propylenowego i gliceryny.
Obowiązek nakładania legalizacyjnych znaków akcyzy na importowane wyroby akcyzowe.
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o (...) kształcie przypominającym (...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy(...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach (...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g do
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o (...) kształcie przypominającym(...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy (...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach(...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g do
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o (...) kształcie przypominającym (...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy (...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach (...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o podłużnym (...) przypominającym (...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy (...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach (...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o (...) kształcie przypominającym (...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy (...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach (...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g
Możliwość korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych podczas testowania płynów do papierosów elektronicznych, w związku z ich przeznaczeniem do badań naukowych lub badań związanych z jakością produktu
Susz (...) w kolorze (...) w postaci (...) o (...) kształcie przypominającym (...) i (...) zapachu charakterystycznym dla (...). W wyrobie stwierdzono obecność (...) o stężeniu (...) [% m/m] oraz inne związki chemiczne z grupy (...). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób może być wykorzystywany zarówno w celach (...) jak i (...). Oferowany jest do sprzedaży w (...) oraz (...) w ilości od (...) g
Dotyczy stawek akcyzy na wyroby tytoniowe.
Wyrób zbudowany z (…). Produkt o długości (…), obwodzie (…) i masie (…). Wyrób (…).
Wyrób zbudowany (…). (…) – dane zastrzeżone
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu produkcji płynu oraz bazy do papierosów elektronicznych; obliczenie przedpłaty akcyzy; podstawa opodatkowania podatkiem akcyzowym.
Brak powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym w związku ze sprzedażą czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny w postaci pojedynczych substancji.
Obowiązki podatkowe oraz ewidencyjne w zakresie wprowadzenia do składu podatkowego czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny; moment objęcia zabezpieczeniem akcyzowym czystego glikolu oraz czystej gliceryny.
Określenie stawki podatku akcyzowego dla wyrobów tytoniowych.