Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.192.2024.1.AM
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Opodatkowanie suszu tytoniowego, który będzie tymczasowo powierzony innemu podmiotowi w celu fumigacji
WIS TOWAR – ciasto francuskie z nadzieniem.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Warunki stosowania zwolnienia od akcyzy wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym oraz opłatą paliwową zużycia sprężonego gazu.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym zużycia energii elektrycznej.
Powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku akcyzowego, w przypadku przedstawionych dwóch modeli rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej oraz funkcja blankietów prognozowanych dla wypełnienia obowiązków w zakresie składania deklaracji podatkowych, obliczania i wpłacania akcyzy.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym zniszczenia pyłu tytoniowego.
Celem zwolnienia z akcyzy o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy jest wsparcie dla danego podmiotu w ściśle określonym zakresie. Mowa jest w nim wyłącznie o pewnym ściśle określonym wycinku produkcji, w którym dochodzi do przemiany fizykochemicznej minerałów. Zwolnieniu podlegać może wyłącznie ta część energii elektrycznej, która jest bezpośrednio wykorzystana przy takiej obróbce minerałów, w
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81
Wyrób w postaci (...) cieczy, bez zanieczyszczeń, stosowany jako środek (...), zapewniający długotrwałą ochronę i smarowanie w trudnych warunkach pracy. Zgodnie z oświadczeniem, produkt jest mieszaniną (…). Wyrób stosowany do smarowania i ochrony (...). Dystrybuowany w (...)(...) ml, pod ciśnieniem.
Metoda obliczania udziału zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku poprzedzającym rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział, dla możliwości korzystania przez zakład energochłonny ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Przy opałowym zastosowaniu HVO, zostaną spełnione warunki formalne stosowania stawki o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, tj. m.in. wyrób ten zostanie oznakowany i zabarwiony zgodnie z odrębnymi przepisami, a jego sprzedaż lub przemieszczenie będzie potwierdzona w ramach systemu SENT - podobnie jak ma to miejsce przy standardowym oleju napędowym wykorzystywanym do celów
Susz roślinny w postaci (...), barwy (...), o zapachu (...), bez zanieczyszczeń i ciał obcych. Zgodnie z oświadczeniem, produkt powstaje z (...), na etapie (...). Wyrób zawiera nikotynę. Produkt sprzedawany w (...) (od (...) do (...) kg.).
Produkt barwy (...) w postaci (...), którego głównym składnikiem jest (…). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy produkt stanowi (...) smar do smarowania (...), wykorzystywany jest do stosowania w (...). Produkt stanowi ochronę przed korozją oraz wykazuje (...). Wyrób gotowy prezentowany jest w (...) opakowaniach o zawartości (...) kg.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
WIS TOWAR - artykuł spożywczy, stosowane do produkcji napojów lub przetworów przeznaczonych do spożycia przez ludzi.
Moment rozpoznawania przychodów podatkowych i korespondujących kosztów podatkowych związanych ze sprzedażą usług dostawy paliwa gazowego w opisanych modelach rozliczeń z Klientami.
Brak obowiązku sporządzania dokumentu e-DD w przypadku sprzedaży wyrobów węglowych finalnemu nabywcy węglowemu, gdy Spółka sprzedała w poprzednim roku kalendarzowym mniej niż 30 mln kg wyrobów węglowych