Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.23.2020.1.KW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.23.2020.1.KW
w zakresie sposobu rozliczenia niezwróconych palet
w zakresie sposobu rozliczenia niezwróconych palet
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup używanych oraz uszkodzonych palet drewnianych udokumentowanych opisaną we wniosku asygnatą oraz w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup używanych oraz uszkodzonych palet drewnianych udokumentowanych opisaną we wniosku asygnatą (niezawierającą
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zastosowania polsko-brytyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz opodatkowania podatkiem u źródła wypłat dokonywanych na rzecz podmiotu brytyjskie.
W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozliczyć wydatki na nabycie palet w kosztach uzyskania przychodów?Czy utrata palet stanowiących własność Wnioskodawcy w związku z odpisami dokonywanymi przez sieci handlowe stanowi zdarzenie mające wpływ na rozliczenia podatkowe Wnioskodawcy z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych?
Nieodpłatne przekazanie palet w ramach wymiany w hurtowniach jak i innych punktach (np. sklepach) uszkodzonych palet nawet czasami nienadających się do remontu na palety w lepszym stanie technicznym, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż transakcja ta nie będzie wypełniać definicji dostawy towarów określonej w art. 7 ust. 1 ustawy ani świadczenia usług z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.
Czy wydatki na nabycie palet, które zostały określone w umowie ze spedytorem jako dopuszczalny poziom nie zwróconych palet, mogą zostać uznane za ogólny koszt uzyskania przychodów w Spółce, warunkujący zwarcie przedmiotowej umowy ze spedytorem?
Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w