Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2013, sygn. IPPP3/443-536/13-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-536/13-2/LK
opodatkowanie nieodpłatnego wydania folderów i katalogów reklamowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12.06.2013 r. (data wpływu 13.06.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania folderów i katalogów reklamowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania folderów i katalogów reklamowych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka będzie nabywać usługi polegające na wydrukowaniu folderów i katalogów zgodnie ze złożonym zamówieniem, Foldery i katalogi będą zawierać informacje o towarach handlowych firmy. Na zakres informacji mogą składać się dane techniczne produktu, jego opis, cennik czy też zdjęcia przedstawiające jego walory wizualne. W momencie dokonania nabycia Spółka będzie dokonywała pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury zakupowej gdyż foldery i katalogi posłużą do wykonywania czynności opodatkowanych. Jednostkowa wartość netto folderu/katalogu będzie wynosić powyżej 10 złotych.
Następnie Spółka w ramach prowadzonych działań informacyjno-reklamowych planuje przekazywać nieodpłatnie foldery i katalogi w miejscach publicznych lub w siedzibie firmy. W rezultacie tego może spodziewać się, iż pozyska nowych klientów dla swoich produktów. Ze względów praktycznych Spółka nie będzie prowadziła ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób otrzymujących foldery i katalogi.