Jak rozliczyć w księgach rachunkowych inwentaryzację czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów
Jednostka zakupiła program antywirusowy na 10 urządzeń na rok, tj. od 16 sierpnia 2023 r. do 15 sierpnia 2024 r. Kwota całości tego zakupu to nieco powyżej 500 zł za 12 miesięcy. Czy ze względu na niski koszt zakupu oprogramowania antywirusowego można rachunkowo i podatkowo odnieść ten wydatek bezpośrednio w koszty? Czy może należy go rozliczać w czasie? Czy koszt ten należy kwalifikować jako koszty
Stany ewidencyjne poszczególnych składników majątkowych jednostki na kontach księgowych mogą się różnić od ich rzeczywistego stanu. W związku z tym, aby dokonać weryfikacji danych z ksiąg rachunkowych z posiadanym stanem rzeczywistym, przeprowadza się inwentaryzację wszystkich składników majątku. Inwentaryzacja służy również rozliczeniu pracowników, np. magazynierów, kasjerów, sprzedawców, kierowników