Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.580.2023.1.KFK
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę
w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu
w zakresie prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją zadania
W zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania oraz określenia podstawy opodatkowania
Opodatkowanie otrzymanej przez Gminę dotacji na usuwanie odpadów z folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, sposób wyliczenia kwoty podatku VAT oraz prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania jest prawidłowe.
Opodatkowanie dotacji uzyskanych z WFOŚiGW oraz NFOŚiGW na realizację Zadania polegającego na rozbiórce (demontażu), transporcie i unieszkodliwianiu (utylizacji) wyrobów zawierających azbest oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w zawiązku z realizacją ww. Zadania.
1. Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW oraz kwoty otrzymanej od rolników; 2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
1. Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW oraz kwoty otrzymanej od rolników; 2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanej dotacji na realizację zadań. Nie ma podstaw, by uznać, że otrzymane w ramach ww. Programu środki pieniężne stanowiły dla jego Beneficjenta, przychód zwolniony z opodatkowania, który będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; dofinansowanie otrzymane z Wojewódzkiego Fundusz
1.Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW; 2.Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny stwierdzić należy, że udzielona Wnioskodawczyni na podstawie zawartej w 2018 r. umowy dotacja z budżetu Gminy Miasta A., w ramach Programu KAWKA, przeznaczona na wymianę pieca węglowego na centralne ogrzewanie gazowe z całą instalacją stanowi dla Niej przychód z innych źródeł mieszczący się w dyspozycji art. 20 ust
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodów zwolnionych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od środków trwałych, które zostały sfinansowane częściowo kwotą odpowiadającą umorzonej pożyczce.
W którym momencie należy rozpoznać przychód z tytułu umorzenia części pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dacie zawarcia z Funduszem umowy o umorzeniu, czy w dacie łącznego spełnienia wszystkich postawionych przez Fundusz warunków i wydaniu decyzji o umorzeniu?Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od zakupionych środków trwałych (pojazdu do konserwacji
Czy naliczone odsetki od pożyczki z WFOŚiGW przeznaczonej na zakup pojazdu do konserwacji i utrzymania sieci kanalizacyjnych powinny być uwzględnione w jego wartości początkowej (art. 16g pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)?
W którym momencie należy rozpoznać przychód z tytułu umorzenia części pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dacie zawarcia z Funduszem umowy o umorzeniu, czy w dacie łącznego spełnienia wszystkich postawionych przez Fundusz warunków i wydaniu decyzji o umorzeniu?Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od zakupionych środków trwałych (pojazdu do konserwacji
Czy odpisy amortyzacyjne od części wartości środka trwałego sfinansowanej otrzymaną dotacją będą stanowiły koszt uzyskania przychodu czy nie będą stanowiły takiego kosztu?
Czy w dniu otrzymania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej bezzwrotnej dotacji na termomodernizację środka trwałego będącego własnością Spółki, powstaje obowiązek rozpoznania opodatkowanego przychodu w wysokości otrzymanego dofinansowania czy też jest to przychód wolny od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy odpisy amortyzacyjne od środków trwałych sfinansowanych z pożyczki, która następnie została w części umorzona, otrzymanej z WFOŚiGW lub NFOŚiGW, będą mogły być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności?
Opodatkowanie wpłat mieszkańców partycypujących w kosztach budowy przydomowych oczyszczalni ścieków
Czy w przypadku podjęcia przez NFOŚiGW ostatecznej decyzji o umorzeniu części pożyczki w celu sfinansowania przez Spółkę z tych środków zakupów środków trwałych, należy uznać, że umorzona cześć pożyczki nie stanowi zwrotu wydatków, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), a zatem odpisy