Interpretacja indywidualna z dnia 4 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.690.2021.3.KC
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem służbowych telefonów komórkowych przez pracowników.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem służbowych telefonów komórkowych przez pracowników.
1) Czy Spółka, jako płatnik, dokonując wypłaty jednej z odpraw, o których jest mowa w § 4 ust. 12 i ust. 15 Kontraktu, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych? 2) Czy Spółka, jako płatnik, w związku z opłaceniem składki na polisę ubezpieczeniową, o której jest mowa w opisie stanu faktycznego, a także w przyszłości,
W sytuacji, gdy Spółka nie jest w stanie udowodnić służbowego charakteru wydatków, tj. że wydatki poniesione zostały w celu uzyskania przychodów, zgodnie z dyspozycją art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie będą stanowiły one kosztów uzyskania przychodów.
Czy dla uznania wydatków z tytułu zwrotu pracownikowi kosztów używania prywatnego telefonu do celów służbowych za koszty uzyskania przychodów Spółki, wystarczy złożony przez pracownika wniosek wraz zapłaconą fakturą VAT, czy też konieczne jest sporządzenie na podstawie bilingu wykazu rozmów przeprowadzonych w imieniu Spółki?