Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Określenie stawki ryczałtu dla działalności restauracyjnej.
Sieci handlowe boją się frustracji zdezorientowanych klientów, jednak resort klimatu nie opóźni startu systemu zwrotu opakowań
Moment przeniesienia prawa do rozporządzania Opakowaniami jak właściciel oraz uwzględnienia Opakowań w podstawie opodatkowania.
Czy zapłacona przez Spółkę kwota wynikająca z noty obciążeniowej wystawionej przez kupującego (dotycząca kosztów poniesionych przez kontrahenta związanych z przepakowaniem towaru w nowe opakowania), stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o CIT, - Czy w przypadku uzyskania przez Spółkę twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, zapłacona przez Spółkę kwota, stanowi
Obecnie większość lokali gastronomicznych ma w swojej ofercie sprzedaż posiłków na wynos, w tym z dowozem do domu. Do tej sprzedaży, mimo że jest traktowana jak dostawa towarów, stosujemy taką samą stawkę VAT jak do posiłków spożywanych na miejscu. Według tych samych zasad co posiłki opodatkowujemy także opłaty za opakowania czy transport. W publikacji omówimy kompleksowo rozliczenie sprzedaży posiłków
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Dotyczy ustalenia, czy przychody uzyskiwane przez Spółkę z tytułu usług pakowania wyrobów strefowych (zwolnionych z opodatkowania CIT), podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Konieczność pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (tzw. opłata produktowa).
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Zasady segregacji i postępowania z opakowaniami po lekach oraz lekami przeterminowanymi mogą się różnić w zależności od gminy, miejsca wytworzenia odpadu i jego rodzaju.
Ujęcie opłaty produktowej na paragonie i fakturze.
Prawidłowość ujęcia na paragonie i fakturze opłaty produktowej.
Ujęcie na paragonie i fakturze opłaty produktowej na kasie rejestrującej wykazując dwie pozycje tj. cenę za towar oraz cenę za opakowanie z różnymi stawkami VAT.
Ewidencjonowanie oddzielnie towaru i opakowania na kasie rejestrującej.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Ustawa o CIT oraz ustawa o PIT nie zawierają szczególnych regulacji w zakresie traktowania niniejszej daniny dla celów ustalenia przychodów oraz kosztów z tego tytułu dla celów CIT oraz PIT.
Tak, opłata od użytkownika końcowego powinna zostać pobrana. Sprzedaż konkretnego towaru lub usługi jest opodatkowana podatkiem VAT, niezależnie od formy sprzedaży.
Sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT według stawki właściwej dla opakowania (23%).
Opakowania sprzedawane samodzielnie tj. bez żywności podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.