Jak reagować w przypadku reklamy stanowiącej nieuczciwą konkurencję
Cięty język wobec konkurencji, przedsądowa wymiana pism procesowych lub nieprzyjemne negocjacje związane ze sporami gospodarczymi mogą przynieść teraz więcej szkody niż pożytku i w konsekwencji wsadzić przedsiębiorcę na minę w postaci odpowiedzialności karnej, o której dotychczas nie było mowy
Kampania promocyjna może zachęcać konsumentów poprzez zestawianie cen różnych produktów, ale nie może opierać się na podważaniu rzetelności lub profesjonalizmu konkurenta
Rejestracja znaku towarowego to za mało, by wyeliminować ryzyko przywłaszczenia domeny przez nieuczciwego konkurenta, natomiast zwiększa szansę na skuteczną walkę z procederem. W sporze przed sądem można wykorzystać zarzut pasożytnictwa czy wprowadzania w błąd
Już wkrótce zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która wprowadza nową, bardziej rygorystyczną definicję tajemnicy przedsiębiorstwa. Dlatego w aktach wewnątrzzakładowych, np. w regulaminie pracy lub zarządzeniach, pracodawca powinien dla rozwiania wątpliwości sprecyzować, jakie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jakie są reguły zachowania tej tajemnicy