Liczy się data zapłaty, a nie zaksięgowania składek
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
Od 1 stycznia 2015 r. obowiązują znowelizowane przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zwiększył się krąg osób niepełnosprawnych, za które pracodawca może otrzymać zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zatrudnieniem, łatwiej jest też uzyskać dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Zmniejszyła się jednak wysokość refundacji
Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia niepełnosprawnego pracownika nie będzie przysługiwało od 1 grudnia br. m.in. tym pracodawcom, którzy nie przekazali wynagrodzeń tych osób na ich rachunek bankowy. Natomiast od tej daty pracodawcy, którzy ponieśli m.in. miesięczne zobowiązania budżetowe za takich pracowników z opóźnieniem, do 14 dni otrzymają wsparcie z funduszu. Do 30 listopada br. nie mają
Zatrudniamy 120 pracowników i działamy na otwartym rynku pracy. Do tej pory nie osiągaliśmy wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych zwalniającego z wpłat na PFRON. W połowie lutego 2014 r. zatrudniliśmy kilka osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. Co powinniśmy zrobić, aby móc ubiegać się o dofinansowanie wynagrodzeń tych pracowników? O tego rodzaju pomoc będziemy występować po raz pierwszy
Od września br. pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne otrzymają wyższe dofinansowanie do ich wynagrodzeń. Ustawodawca zdecydował się bowiem na "odmrożenie" podstawy wyliczania dofinansowania do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych. W regulacjach PFRON ustawodawca wprowadził jeszcze kilka innych istotnych zmian, spośród których najbardziej znaczące to: kontrola prawidłowości korzystania
Od 1 stycznia 2013 r. będą obowiązywać nowe kwoty miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Dofinansowanie będzie przysługiwać w tej samej wysokości zarówno pracodawcy prowadzącemu zakład pracy chronionej, jak i pracodawcy z otwartego rynku pracy. Do tej pory wysokość dofinansowania była zróżnicowana dla tych pracodawców.
Począwszy od 1 kwietnia 2014 r. zakłady z otwartego rynku pracy oraz pracodawcy prowadzący zakłady pracy chronionej będą otrzymywać z PFRON takie samo dofinansowanie do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników. Zmienią się też kwoty dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
Pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, począwszy od wynagrodzeń wypłaconych za wrzesień br., w formularzu INF-D-P wykazują kwotę minimalnego wynagrodzenia w wysokości 1386 zł (minimalne wynagrodzenie obowiązujące w grudniu 2011 r.). Taka zmiana w formularzu INF-D-P obowiązuje od 25 października 2012 r.
Jesteśmy pracodawcą z otwartego rynku pracy. Jednego z naszych pracowników niepełnosprawnych zwolniliśmy dyscyplinarnie w listopadzie br. Na jego miejsce zatrudniliśmy nowego pracownika (od 1 grudnia br.). Do wpłaty wynagrodzenia pracownik w oświadczeniu wskazał konto swojego brata. Czy wpłacając pieniądze na konto nienależące do pracownika, zachowamy prawo do dofinansowania wynagrodzenia tego pracownika
Od 1 marca 2014 r. zmieniły się m.in. wysokość wynagrodzenia pracowników młodocianych, kwota przychodu powodującego zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń emerytów i rencistów oraz wysokość dofinansowania zatrudnienia bezrobotnych i niepełnosprawnych. Zmiana wynika z obowiązującej od 1 marca 2014 r. nowej kwoty bazowej, którą stanowi przeciętne wynagrodzenie w IV kwartale 2013 r., tj. 3823,32 zł.
Pracodawcy, którzy zatrudnią osobę bezrobotną, po spełnieniu określonych warunków mają prawo do ubiegania się m.in. o zwrot wydatków poniesionych na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy utworzonego dla bezrobotnego, refundację w ramach prac interwencyjnych oraz jednorazowy zwrot składek na ubezpieczenia społeczne. Równie wymierne korzyści może przynieść zatrudnianie osób legitymujących się