Terminy ważne dla sfery budżetowej
Pracowników sfery budżetowej, m.in. mianowanych nauczycieli, mianowanych urzędników państwowych, urzędników służby cywilnej, nie będzie można zwolnić z powodu osiągnięcia wieku emerytalnego. Taka zmiana przepisów oczekuje obecnie na podpis prezydenta i ma wejść w życie od 1 stycznia 2013 r.
W postępowaniu przed organami czy urzędami państwowymi obowiązuje zasada pisemności. Tak jest również w relacjach między Państwową Inspekcją Pracy a kontrolowanymi podmiotami. Umiejętne prowadzenie korespondencji z PIP przy wykorzystaniu przysługujących pracodawcy uprawnień może pomóc w uniknięciu sankcji, jakie może nałożyć na pracodawcę ten urząd za naruszenie przepisów prawa pracy.
Pracodawca otrzymał od inspektora pracy pismo o nazwie "Nakaz", a w nim 4 punkty - decyzje wskazujące, jakie czynności ma wykonać. Nie wie dokładnie, w jakim terminie ma je wykonać oraz czy ma obowiązek poinformowania o ich wykonaniu. Od otrzymania pisma upłynęło 14 dni. Czy istnieje możliwość odwołania od treści decyzji bądź zmiany terminu jej wykonania? Czy są określone terminy odwołania się od decyzji