Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 9 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.352.2023.3.IM
WIS Usługa – czynności „administracyjne” wykonywane przez Wnioskodawcę (Koordynującego) w ramach umowy cash-poolingu.
WIS Usługa – czynności „administracyjne” wykonywane przez Wnioskodawcę (Koordynującego) w ramach umowy cash-poolingu.
Dotyczy ustalenia, czy koszty Usług Administracyjnych nie podlegają ograniczeniu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w konsekwencji mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w całości.
Brak zastosowania ograniczenia w zaliczaniu kosztów usług administracyjno-archiwizacyjnych do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy koszt Usług Inwestycyjnych nabywanych przez Spółki Osobowe od Wnioskodawcy i Usług Administracyjnych nabywanych bezpośrednio przez Wnioskodawcę lub przez Spółki Osobowe od podmiotów z grupy Wnioskodawcy (będących podmiotami, o których mowa w art. 11 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. oraz w art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym
Przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług administracyjnych sklasyfikowany wg symbolu PKWiU 82.11.10.0 tj. usługi związane z administracyjną obsługą biura może Pani opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez
Sposób ujęcia w kosztach uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę na rzecz podmiotów powiązanych z tytułu nabywanych Usług.
Czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
który dotyczy ustalenia, czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wynagrodzenia z tytułu nabycia usług wsparcia merytoryczno-administracyjnego, wynikające z przyjętego modelu rozliczeń stanowią korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
czy koszty Usług Administracyjnych nabywanych od podmiotu powiązanego nie podlegają ograniczeniu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 pkt 1 updop i w konsekwencji mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w całości
korekta cen transferowych wynikających z rozliczenia kosztów rzeczywistych
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy, usług o charakterze prawno-organizacyjnym i finansowo-księgowym, świadczonych przez Wnioskodawcę dla potrzeb Umowy Konsorcjum.
zastosowanie ograniczeń wynikających z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT do kosztu nabywanych usług HR, BHP, Usług administracyjnych
Ustalenie czy koszty Usług Administracyjnych nabywanych od podmiotu powiązanego nie podlegają ograniczeniu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 pkt 1 updop i w konsekwencji mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w całości
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy usług o charakterze prawno-organizacyjnym i finansowo-księgowym, świadczonych przez Wnioskodawcę dla potrzeb Umowy Konsorcjum.
czy ograniczenie, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma zastosowania do Opłat ponoszonych przez Wnioskodawcę z tytułu nabywanych Usług
Czy wydatki związane z korzystaniem przez Wnioskodawcę z usług administracji centralnej (pkt 13) świadczonych przez podmiot powiązany mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i nie ma do nich zastosowania ograniczenie wynikające z przepisów art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
ustalenia czy wydatki związane z korzystaniem przez Wnioskodawcę z usług usług administracji centralnej (pkt 13) świadczonych przez podmiot powiązany mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i nie ma do nich zastosowania ograniczenie wynikające z przepisów art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
w zakresie ustalenia, czy koszt Usług Inwestycyjnych nabywanych przez Spółki Osobowe, od Wnioskodawcy i Usług Administracyjnych nabywanych bezpośrednio przez Wnioskodawcę lub przez Spółki Osobowe od podmiotów z grupy Wnioskodawcy przez Wnioskodawcę lub przez Spółki Osobowe od podmiotów z grupy Wnioskodawcy jako koszty usług niewymienionych w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
czy do wydatków na nabycie usług SSC zastosowanie znajdzie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
ustalenie czy do wydatków na nabycie usług SSC zastosowanie znajdzie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę, jako niemieszczące się w katalogu świadczeń zawartych w art. 15e ust. 1 pkt 1 3 updop a dotyczące: wydatków z tytułu nabycia Usługi Koordynacji Projektów, Usługi Hostingu Aplikacji, Usługi Wsparcia oraz Usługi Administracyjnej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
1. Czy opisane usługi odprowadzania ścieków będą stanowiły czynności opodatkowane VAT?2. Czy Gmina jest/będzie uprawniona do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z budową infrastruktury kanalizacyjnej, a także jej późniejszym utrzymaniem? 3. Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług administrowania?