Czy pracodawca powinien sprostować protokół powypadkowy i zawiadomić o tym PIP, jeśli ZUS nie uznał zdarzenia za wypadek przy pracy
W postępowaniu przed organami czy urzędami państwowymi obowiązuje zasada pisemności. Tak jest również w relacjach między Państwową Inspekcją Pracy a kontrolowanymi podmiotami. Umiejętne prowadzenie korespondencji z PIP przy wykorzystaniu przysługujących pracodawcy uprawnień może pomóc w uniknięciu sankcji, jakie może nałożyć na pracodawcę ten urząd za naruszenie przepisów prawa pracy.
Rozstrzygnięcie sprawy podatkowej następuje na podstawie ustaleń faktycznych, na co decydujący wpływ mają zebrane dowody. Nierzadko zatem waga dowodu i prawidłowość jego przeprowadzenia ma decydujący wpływ na określenie bądź ustalenie w decyzji zobowiązania podatkowego podatnika. Raport Mk przedstawia reguły rządzące postępowaniem dowodowym oraz odpowiada na najczęściej pojawiające się pytania o dowody
Pracownik miał wypadek drogowy, gdy jechał służbowym samochodem. Wracał wówczas ze spotkania z klientem już po godzinach pracy, ale do siedziby firmy. W wyniku wypadku przebywał na zwolnieniu lekarskim przez cały sierpień. Analiza okoliczności i oględziny miejsca wypadku zajęły tyle czasu, że zanim został sporządzony protokół powypadkowy uznający zdarzenie za wypadek przy pracy, wypłaciliśmy pracownikowi