Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 30 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.218.2022.3.IM
WIS Usługa – wynajem autobusu wraz z kierowcą.
WIS Usługa – wynajem autobusu wraz z kierowcą.
Czy wydatki, które mają być ponoszone przez Wnioskodawcę na wynagrodzenia pracowników Wnioskodawcy, konkretnie specjalisty do spraw marketingu i reklamy oraz operatora urządzeń służących do utrwalania obrazów lub obrazów i dźwięków, jak również wydatki ponoszone na bilety lotnicze, bilety na statek rejsowy, hotele, wyżywienie, koszty przejazdu transportem zbiorowym (autobusy, tramwaje, kolej, transport
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu.
Wnioskodawca nie ma obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży za pomocą biletomatów biletów na przejazd autobusami komunikacji miejskiej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zgodnie z § 2 ust. 1 w związku z poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Wnioskodawca nie dokonuje sprzedaży usług, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia
prawo do odliczenia podatku naliczonego bez obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w zakresie zadań związanych z zakupem autobusów hybrydowych, budowy przystanków autobusowych wraz z pętlami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, zakupem systemów zarządzania organizacją ruchu; - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w
Czy odpisy amortyzacyjne od składników majątku (autobusów) wniesionych do spółki aportem (a wcześniej zakupionych z dofinansowaniem środków UE) stanowią dla spółki koszt uzyskania przychodów w pełnej wysokości?
Jeżeli przejazdy będą realizowane przez zewnętrznych przewoźników autobusami w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy Prawo o ruchu drogowym, to wartość świadczenia otrzymanego przez pracowników od Wnioskodawcy z tytułu organizowanego przez Niego przewozu do miejsca pracy, będzie podlegała zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 14a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupu taboru autobusowego, opodatkowania podatkiem VAT rekompensaty, którą będzie otrzymywał MZK od Wnioskodawcy za świadczone usługi przewozu, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez MZK z tytułu wykonywania usług transportu miejskiego
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z zakupem paliwa do napędu autobusów MZK oraz brak obowiązku korekty podatku naliczonego z tytułu nabycia autobusów komunikacji miejskiej.
Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od zakupu autobusów, powierzonych spółce komunalnej na podstawie umowy użyczenia oraz prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę z tytułu rekompensaty za świadczenie usług komunikacji miejskiej.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanego dofinansowania oraz kosztów uzyskania przychodów.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu w związku z otrzymanym odszkodowaniem oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów naprawy powypadkowej autobusu nieobjętego dobrowolnych ubezpieczeniem.
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji bądź napraw powypadkowych tramwajów i autobusów, o ile nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, a otrzymane odszkodowanie od ubezpieczyciela bądź pracownika (w sytuacji jego winy) powiększa przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w dacie jego otrzymania (wpływ środków do Spółki
Opodatkowanie udziału w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej dokonywanej przez MZK na rzecz Kolei
1. Czy koszty napraw powypadkowych stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy w momencie zmiany zasad rozliczania kosztów napraw powypadkowych (w sytuacji akceptacji stanowiska Spółki wyrażonego we wniosku o interpretację podatkową) Spółka jest zobowiązana skorygować deklaracje roczne na podatek dochodowy od osób prawnych, jeżeli tak to od
Czy zakup środka transportu (autobusu lub busa) stanowiłby dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy bezpłatne przekazanie autobusów przez Zamawiającego - Gminę Zarząd Transportu Miejskiego (na rzecz którego będą świadczone usługi) dla Wykonawcy (Spółki) będzie przychodem z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w odniesieniu do planowanych zakupów dotyczących inwestycji realizowanej w ramach projektu Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w L. istnieje możliwość odliczenia przez Stronę podatku VAT naliczonego przy zakupie nowego taboru trolejbusowego i autobusowego?
Czy Spółka postąpiła prawidłowo, uznając, że art. 16 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma zastosowania do kosztów napraw powypadkowych autobusów nieobjętych ubezpieczeniem dobrowolnym, a co za tym idzie, czy Spółka słusznie zaliczyła je do kosztów uzyskania przychodów, opierając się na stanowisku Ministra Finansów opublikowanym w Biuletynie Skarbowym Nr 1/2009?
Czy zapłacone kary umowne za zwłokę w dostarczeniu autobusów (stanowiących towary handlowe Spółki) nie mających żadnych wad są dla Spółki kosztem podatkowym stanowiącym koszt uzyskania przychodu?
Czy straty powstałe w wyniku likwidacji, bądź koszty napraw powypadkowych autobusów, które nie są objęte ubezpieczeniem dobrowolnym AC można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?