Interpretacja indywidualna z dnia 21 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4015.36.2024.2.DR
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania darowizn pieniężnych.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania darowizn pieniężnych.
Określenie stawki ryczałtu dla przychodów z tytułu wynagrodzenia dyrektora placówki oraz z tytułu świadczonych na rzecz placówki usług przewozu uczniów, pokrytych środkami z dotacji oświatowej.
Ustalenie, czy uzyskane przez Fundację darowizny pieniężne będą wolne od podatku zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w tej części, w której zostaną przekazane w drodze darowizny pieniężnej na rzecz Diecezji
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Wnioskodawczyni może skorzystać z rozliczenia przychodów, uzyskiwanych z tytułu otrzymywanego z dotacji wynagrodzenia dyrektora szkoły i przedszkola w formie ryczałtu wg 8,5%,stawki.
Treść wystawianej faktury otrzymywanej przez podmiot prowadzący przedszkola i żłobki dla skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Treść wystawianej faktury otrzymywanej przez podmiot prowadzący przedszkola i żłobki.
Opodatkowanie świadczenia przez Gminę usług opieki nad dziećmi i wyżywienia dzieci w przedszkolach, oraz obowiązek wystawienia faktury dla Płatnika ośrodka pomocy społecznej z innej jednostki samorządu terytorialnego.
Uznanie zwrotu kosztów dotacji za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz dokumentowanie tej czynności.
Uznanie zwrotu kosztów dotacji za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz dokumentowanie tej czynności.
istota interpretacji: prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez kontrahentów Spółki, które zawierają dane Gminy oraz - zasadności wystawiania not korygujących
uznanie zwrotu kosztów dotacji za czynność niepodlegającą opodatkowaniu oraz dokumentowanie tej czynności.
Brak prawa do pełnego lub częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu dot. dostosowania pomieszczeń w budynku Publicznej Szkoły na potrzeby funkcjonowania przedszkola.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Miasto w związku z pobytem w przedszkolach dzieci niebędących jego mieszkańcami, obciążając gminę, której mieszkańcami są te dzieci o zwrot dotacji, jest zobowiązane wystawiać faktury stosując zwolnienie od podatku.
Posługiwanie się odrębnym numerem identyfikacji podatkowej w sytuacji prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej i prowadzenia niepublicznego przedszkola.
Wnioskodawczyni, osoba fizyczna jest płatnikiem podatków i składek ubezpieczeniowych i winna posiadać numer NIP, nie zaś prowadzona przez Wnioskodawczynię szkoła. Tym samym nie ma możliwości nadania szkole odrębnego od jej podmiotu prowadzącego Numeru Identyfikacji Podatkowej.
W zakresie: - posługiwania się odrębnym numerem identyfikacji podatkowej w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej pod nazwą firmy P. i świadczenia usług prowadzenia prywatnego przedszkola, - prawidłowości danych umieszczanych na wystawianych na Wnioskodawcę fakturach VAT dotyczących zakupów dla Przedszkola.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego z tytułu realizacji projektu pn. Zielone ogrodzenie ().
1. Czy wskazane czynności z zakresu działalności A. jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią usługi podlegające opodatkowaniu VAT, korzystające ze zwolnienia z VAT?2. Czy wskazane czynności z zakresu działalności B i C, jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT korzystającą ze zwolnienia z VAT?