Zasady finansowania modernizacji infrastruktury oświetleniowej przez gminę - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 10 kwietnia 2024 r., sygn. WA-0280/21/2024
Wnioskodawca nie będzie miał – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Wnioskodawca nie będzie miał na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją zadania.
Prawo do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków poniesionych przy realizacji inwestycji w ramach projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej
braku prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dotyczących realizacji projektu polegającego na termomodernizacji budynków wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego
podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie wydatkowania dochodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości na cele mieszkaniowe
1. Czy w przypadku rozliczenia rozważanej Płatności dla celów księgowych jako kosztu pośredniego, podlegającego rozliczeniu proporcjonalnie do okresu użytkowania IMOS, Spółka postąpi prawidłowo, dokonując analogicznego rozliczenia dla celów podatkowych w czasie (w świetle art. 15 ust 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, t.j. Dz.U. z 2014 poz. 851 j.t. ze zm dalej
Jak rozliczyć fakturę za modernizacje zbiorników na paliwa płynne na Stacji Paliw, której to koszt wyniesie około 70.000 zł. Czy koszty modernizacji wliczyć w koszty uzyskania przychodu, czy w inny sposób?
Opodatkowanie i dokumentowanie transakcji.
1. Czy przychody uzyskiwane w związku z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy będą mogły być opodatkowane na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne? 2. Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie jest pozytywna, czy do przychodów uzyskiwanych w związku
1. Czy czynności, jakie ZOZ wykonuje w ranach swej działalności statutowej, na gruncie VAT, korzystają ze zwolnienia od opodatkowania? 2. Czy wykonywane przez ZOZ czynności w zakresie wynajmu lokalu mieszkalnego oraz refakturowania mediów na najemcę lokalu mieszkalnego, na gruncie VAT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania? 3. Czy ZOZ przysługuje prawo do odliczenia całości lub części VAT naliczonego
1. Czy czynności, jakie ZOZ wykonuje w ranach swej działalności statutowej, na gruncie VAT, korzystają ze zwolnienia od opodatkowania? 2. Czy wykonywane przez ZOZ czynności w zakresie wynajmu lokalu mieszkalnego oraz refakturowania mediów na najemcę lokalu mieszkalnego, na gruncie VAT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania? 3. Czy ZOZ przysługuje prawo do odliczenia całości lub części VAT naliczonego
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa od odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej wydatki na inwestycję dotyczącą części budynku, którą ZOZ wykorzystuje na prowadzenie działalności statutowej.
Firma zamierza sprzedać nieruchomość zabudowaną, której jest właścicielem od 1957 r., oraz wyposażenie (tzn. maszyny i urządzenia). W skład nieruchomości wchodzi budynek mieszczący piekarnię, masarnię i sklep detaliczny oraz działka. Wartość początkowa budynku wynosi ogółem 80 000 zł, a działki 4000 zł. W latach 2004-2005 dokonano modernizacji części budynku mieszczącej masarnię na wartość około 630
w zakresie możliwości wyłączenia z podstawy opodatkowania środków pieniężnych, które Spółka otrzyma na realizację projektu ...:w ramach umowy zawartej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w części dotyczącej : - wydatków związanych z ulepszeniem (rozbudową, modernizacją) środków trwałych, - wydatków związanych z zakupem i wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych, w
w zakresie wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na realizację projektu pokrytych środkami uzyskanymi :w ramach umowy zawartej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w części dotyczącej :-wydatków związanych z ulepszeniem (rozbudową, modernizacją) środków trwałych,-wydatków związanych z zakupem i wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych. w ramach
Czy opisane wyżej wydatki poniesione w celu nadania budynkowi cech użytkowych jakich budynek wcześniej nie posiadał stanowią koszt uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia, jako wydatki przedsiębiorcy jakim jest Spółdzielnia, ponoszącego ryzyko gospodarcze związane z wznoszeniem budynków?
W jaki sposób, w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, prawidłowo zakwalifikować nakłady na docieplenie budynku oraz opłaty na sfinansowanie tych nakładów w poszczególnych wariantach?
w zakresie: stosowania definicji powierzchni użytkowej, zdefiniowania pojęcia budowa zawartego w art. 41 ust. 12 ustawy oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu usług budowlanych
Czy prowadzone prace rekonstrukcyjne powinny zostać sfinansowane ze środków własnych Spółdzielni Mieszkaniowej, a w konsekwencji powinny zostać zakwalifikowane jako ulepszenie w rozumieniu art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zwiększające wartość nieruchomości, jednocześnie niepodlegające odpisom amortyzacyjnym w myśl przepisów art. 16c ustawy. Czy też raczej powinny zostać
W jaki sposób, w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, prawidłowo zakwalifikować nakłady na docieplenie budynku oraz opłaty na sfinansowanie tych nakładów w poszczególnych wariantach?