Co zrobić ze środkami przeznaczonymi na zfśs w razie zwolnienia wszystkich pracowników i likwidacji spółki
Jedna z naszych pracownic, która jest zatrudniona w zakładzie od 2 lat, 16 czerwca 2013 r. ukończy powszechny wiek emerytalny i będzie składała wniosek o emeryturę. Osoba ta miała najkorzystniejsze zarobki w latach 1985-2000 i chciałaby wskazać je do obliczenia przez ZUS postawy wymiaru emerytury. Zakłady pracy, w których pracowała w tym okresie, uległy jednak likwidacji. Pracownica nie ma również
Kosztami działalności firmy są m.in. składki odprowadzane przez pracodawcę na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. W razie niewypłacalności pracodawcy pracownicy otrzymają z Funduszu część należnych im świadczeń, bo pomoc ta, z założenia, ma charakter wyłącznie socjalny.
Pracodawcy w stanie upadłości bądź likwidacji do wyczerpania środków zfśs zarządzają nimi tak jak dotychczas. Nie muszą jedynie odprowadzać nowych odpisów i mają możliwość obniżenia ich wysokości np. przez zapisy w regulaminie wynagradzania.